مسجد جامع مالدیو

مسجد جامع مالدیو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 آذر ، 1399

مسجد جامع مالدیو

مسجد جامع ماله یکی از محبوب ترین مساجد در این سرزمین است و مسافران مختلف را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. این بخشی از مرکز اسلامی است و در مجاورت اسکله اصلی ماله واقع شده است. این بنا که از جاذبه های مالدیو به حساب می آید در سال 1984 تاسیس شده است و به نام سلطان محمد تاکوروفائانو-العوزام نامگذاری شده است. این مسجد می تواند نزدیک به 5000 نمازگزار را در خود جای دهد که آن را به بزرگترین مسجد مالدیو تبدیل می کند.

مسجد جامع شهر ماله مالدیو

گنبد طلایی این مسجد مدرن بر خط افق ماله مسلط است و به نمادی برای شهر تبدیل شده است. جالب است که بدانید مسجد جامع ماله با کمک کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان، برونئی و مالزی ساخته شده، و نمای آن از سنگ مرمر سفید است و تقریباً بدون تزئینات بسیار چشمگیر است.

گردشگرانی که با تور مالدیو به این سرزمین سفر می کنند و قصد ورود به مسجد را دارند فقط می توانند از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و خارج از وقت نماز مراجعه کنند. مسجد 15 دقیقه قبل از نماز و تا ساعت بعد به تمام غیرمسلمانان بسته می شود. قبل از ظهر و بین ساعت 14 و 15 بهترین زمان برای بازدید است. مردان باید شلوار بلند و زنان دامن یا لباس بلند بپوشند. همانطور که گفته شد نمازخانه اصلی داخل مسجد می تواند 5000 نمازگزار را در خود جای دهد و دارای صفحات و درهای جانبی چوبی تراش خورده، فرش بافته شده خاص و لوسترهای چشمگیر است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt