آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجان

آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله آذربایجان

خانه اپرا در باکو در سال 1911 میلادی و در زمان سلطنت روسیه توسط برادران میلوف تاسیس شد. این بنای قدیمی و ارزشمند بعدها در سال 1920 به عنوان سالن اپرا افتتاح گردید. در ابتدا این محل در سال 1927 به نام نویسنده معروف آذربایجانی میرزا فتحعلی آخوندزاده نام نهاده شد و در سال 1959 به موسسه ی آموزش تبدیل گشت. ساختمان آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله باکو 600 صندلی دارد که در سال 1985 مورد بازسازی قرار گرفت ولی پس از یک حریق عجیب و مرموز که منجر به به از بین رفتن سالن اپرا شد، مجددا در سال 1987 مرمت شد و پس از آن خانه اپرا بازگشایی شد.

امروزه این آکادمی به عنوان یک مرکز هنری و یکی از جاذبه های گردشگری آذربایجان در میان مردم این کشور جایگاه ویژه ای دارد و از جاهای دیدنی کشور آذربایجان محسوب می شود.کشورهای همسایه و گردشگران مشتاق و علاقه مند به هنر باله و تئاتر، برای شرکت و حضور در نمایش ها و مسابقاتی که در آن برگزار می شود با تور آذربایجان به این کشور سفر میکنند. در مورد ساخت و طراحی این ساختمان خارق العاده و زیبا باید گفت که یک مهندس عمران ارمنی به نام نیکولا بایوو کار طراحی و ساخت این بنا را انجام داده است.

ساختتمان اپرا که یادگاری از هنر اتحاد جماهیر شوروی است توانسته با زیبایی های خود از جمله معماری خاص و جذاب به یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های شهر باکو تبدیل شود. می توان گفت اولین چیزی که در این تالار نظر هر فردی را به خود جلب می کند لوسترهای بزرگ در یک فضایی با معماری منحصر به فرد است.

هزینه بلیط ورودی آکادمی ملی اپرا

مبلغی که بازدیدکنندگان به عنوان هزینه ورودی پرداخت می کنند متفاوت است و به تناسب نوع نمایش، مکان و نوع صندلی تغییر می کند اما مجموعا می توان 15 الی 70 منات را برای حضور در این ساختمان در نظر گرفت.

تصویری از آکادمی ملی اپرا

آدرس آکادمی ملی اپرا و تئاتر باله

باکو٬ مرکز شهر٬ نظامی کوچه سی٬ تئاتر اپرا و باله آذربایجان باکو

هتل های باکو نزدیک به تئاتر باله 

  • 0.42mi) Winter Park Hotel)
  • 0.28mi) Hilton Baku)
  • 0.28mi) Sahil Hostel & Hotel)

کافه و رستوران های باکو نزدیک به تئاتر باله 

  • (CafeCity Wine (0.12mi
  • (Maharani Indian Restaurant (0.23mi
  • (MariVanna Baku (0.25mi

سایر هتل های باکو

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt