کلیسای جامع سنت مارک بلگراد

کلیسای جامع سنت مارک بلگراد

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 خرداد ، 1397

کلیسای جامع سنت مارک بلگراد

کلیسای جامع سنت مارک،St. Mark's Church یک کلیسای ارتدکس واقع در پارک تاشمدان بلگراد قرار دارد که ساخت آن بین دو جنگ جهانی از سال 1931 آغاز و در سال 1940 تکمیل شد و یکی از بزرگترین کلیساهای صربستان محسوب می شود.این کلیسا در کنار کلیسای چوبیی با قدمتی از سال ۱۸۳۵ میلادی قرار دارد. با توجه به رشد سریع شهر و افزایش جمعیت، در ابتدای قرن بیستم لازم بود کلیسای بزرگتر بنا شود، اما جنگ های مکرر این اجازه را نداد تا اینکه در سال 1930، 2 معمار برجسته بلگراد که از اساتید دانشکده معماری دانشگاه بلگراد بودند کار طراحی و ساخت کلیسای سنت مارک را بر عهده گرفتند.

بر روی دیوراهای داخلی این کلیسای زیبا، نقاشی های فوق العاده به سبک  Serbo-Byzantine به چشم می خورد. در سالن اصلی آن نیز مجسمه ی بزرگ از مارک مقدس (از پیروان حضرت عیسی) وجود دارد.
زنگ ناقوس کلیسای سنت مارک نیز در قسمت غربی کلیسا قرار دارد. کلیسای جامع سنت مارک دارای دو گنبد اصلی و سه گنبد کوچکتر می باشد و روی هر یک از گنبدهای آبی رنگ صلیبی افراشته شده است و ساختمان آن از آجرهای مسی ساخته شده است.این کلیسای جامع با تمام تاریخ کهن و شگفتیهایش از جاذبه های گردشگری صربستان به شمار می رود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt