موزه دبی

موزه دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1402

موزه دبی

موزه دبی در قلعه الفهیدی واقع شده است که این قلعه در سال ۱۷۸۷ برای حفاظت از خور دبی در مقابل حملات ساخته و در سال  ۱۹۷۰  تبدیل به موزه شده است. قلعه الفهیدی قدیمی ترین ساختمان در دبی است که نه تنها برای محفاظت از شهر، بلکه برای نگهداری مهمات و زندانی مجرمین از آن استفاده می شده است. در این موزه انواع عتیقه و مصنوعات کشورهایی که با دبی  تجارت می کردند و  همچنین موزه ماکت های سه بعدی مینیاتوری که مکان باستانی القصیص که یک شهر قدیمی در دبی با قدمت ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد است را نشان می دهد.
قلعه الفهیدی مربعی شکل است که در سه گوشه ساختمان برج های آن قرار گرفته اند. این قلعه از سنگ های مرجانی و ملات ساخته شده است. در ورودی قلعه، دو در آهنی بزرگ قرار گرفته و دروازه اصلی آن با دو توپ بزرگ تزیین شده است، در مرکز آن یک حیاط بزرگ وجود دارد که قایق سنتی در آن قرار گرفته است.
یکی دیگر از جاذبه های این موزه خانه تابستانی عریش است که  برای ساخت آن از برگهای نخلی که به هم بافته شده استفاده کرده اند. این خانه تابستانی نشان دهنده آن است که در قدیم چگونه خانه ها بدون استفاده از تکنولوژی مدرن امروزی خنک می شدند و همچنین نمونه ای از این است که چگونه هال، اتاق خواب و آشپزخانه در زمانهای قدیم ساخته می شدند. بزرگترین ماکت این موزه درباره دریا و راه های دریانوردی بوده که شناورهای چوبی و اینکه چگونه ماهی گیری در آن دوره انجام می شده را نشان می دهد. شناورهای چوبی نقش بسزایی در تاریخ امارات دارد. در تور پاییز 97 بازدید از این موزه را از دست ندهید.

تورهای دبی

مشاهده همه
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt