معبد میناکشی هند

معبد میناکشی هند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1402

معبد میناکشی هند

جاذبه های توریستی هند بسیار زیبا و جالب است، یکی از این جاذبه های خیره کننده معبدی در شهر پرقدمت  2500 ساله مادورای قرار دارد. طبق گفته ها ساخت این بنا در قرن ششم بوده است.
ولی ساختمان جدید معبد در سال ۱۵۵۹ ساخته شده ،پس از اینکه یک سردار مسلمان قصد ترویج دین اسلام را داشته و این معبد را مورد حمله قرادادبود.
روزانه ۱۵۰۰۰ هندو برای دعا به این معبد می روند. داخل این معبد 14 برج وجود دارد که ارتفاع بلندترینشان ۵۱ متر است. نمای بیرونی تمام این برج‌ها با مجسمه‌ی خدایان هندو با رنگ آمیزی فوق العاده ای تزئین شده همچنین درون این معبدها هم با مجسمه‌های متنوع تزئین شده‌اند. 

این معبد بر اساس بدن انسان ساخته شده به طور مثال این معبد 5 ورودی اصلی دارد که نشان دهنده ی حواس پنج گانه ی انسان یعنی بویایی ، شنوایی ، بینایی ، چشایی و لامسه است و 9 ورودی فرعی دارد که نشان دهنده ی راه های ارتباطی داخل بدن انسان با بیرون می باشد که این راه های ارتباطی چشم ها ، سوراخ های بینی ، سورخ های گوش ، دهان ، شاهرگ و مقعد است. هندوها باور داشتند که هوایی که در ورودی ها معبد جاری است ، روح آدم بوده و چنانچه هوا جاری نشود یعنی روح بدن انسان را ترک کرده است. به دلایل نامشخص ، مجسمه هایی که در نوک معبد وجود دارد ، ترسناک و شیطانی به نظر می رسند. این معبد یکی از ۳۰ نامزد عجایب هفت‌گانه‌ی جدید هم بوده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt