کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1402

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

کلیسای منجی یکی از دیدنی های سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه شبیه کلیسای سنت باسیل در مسکو است. معماری کلیسای منجی به عهده معمار پارلاند بوده است که از فرم  کلیسای سن باسیل مقدس که در مسکو واقع شده است و در آن زمان به عنوان سمبل معماری سنتی در روسیه شناخته شده است الهام گرفته است.

یکی از ویژگیهای معماری این کلیسا، به جای یک ورودی اصلی دو ورودی در دو جهت کلیسا وجود دارد.کلیسا، به طور برجسته‌ای ای در کنار کانال گریبویدوف(Griboedov) ساخته شده و جاده‌های آسفالت شده در دو سوی کانال اجرا شده است. در مارس 1881، زمانی که کالسکه الکساندر در کنار کانال حرکت می‌کرد، نارنجکی توسط یک فرد آشوب‌طلب به سمت کالسکه وی پرتاب شده و منفجر شد. تزار که از این حمله غافلگیر شده بود، از کالسکه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضی کرد. در این هنگام فرد آشوب طلب دیگری از فرصت استفاده کرده و بمبی دیگر را منفجر کرد که به کشته شدن خود و زخمی شدن سزار انجامید. تزار که به شدت خونریزی می‌کرد، به قصر زمستانی منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت.

معماران موظف شدند تا محل ترور اتزار را که بر روی پول بوده است را درون کلیسا جای بدهند که در نیمه غربی کلیسا قرار دارد و در سال 1907 میلادی توسط پوشش گرانبهایی پوشانده شد.در مکانی پایین تر از سطح کلیسا که با چند پله از سطح کلیسا جدا می شود می توان نرده ها و پل آغشته به خون تزار را مشاهده نمود. این کلیسا بین سالهای 1883-1907 ساخته شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ به شمار میرود. این کلیسا به اسامی دیگری نظیرکلیسای خون مقدس، کلیسای خون ریخته شده و .. نیز مشور است.

آدرس کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

Griboyedov channel embankment, 2Б, St Petersburg, Russia, 191186

از ساعت 10:30 الی 18 نیز می توان به جز چهارشنبه ها در این کلیسا حضور داشت.

هتل های سن پترزبورگ نزدیک به کلیسای خون مقدس

  • (160متر) هتل دلوکس نوسکی
  • (241متر) کورال گست سنتر
  • (241متر) هتل یو دلوکس

رستوران های نزدیک به کلیسای خون مقدس سن پترزبورگ

  • (160متر) هوود استریت فود
  • (128متر) پارک گریسپ
  • (209متر) میرهولد

گردش بیشتر در روسیه

موزه دولتی مسکو

شهر سوچی روسیه

رودخانه نیوا سن پترزبورگ

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt