جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد

شهر مشهد

شهر مقدس مشهد شهری در شمال شرقی کشور ایران است و مرکز خراسان رضوی است و برای زیارت اعتبا مقدسه و مذهبی شناخته می شود به این دلیل که حرم مقدس اما رضا (ع) در مرکز این شهر قرار گرفته است و با گنبد و گلدسته های خود شبه های مشهد را روشن می کند و همین طور دارای مقبره مجقق لبنانی شیخ بهایی قرار دارد و مسجد گوهر دشت با گنبد فیروزه ای قرار دارد به اضافه اینکه در حرم موزه ای وجود دارد که شامل موزه فرش می باشد. شهر مشهد به عنوان شهر فردوسی شاعر شاهنامه نیز شناخته می شود. شهر مشهد زادگاه بسیاری از اشخاص شناخته شده ایران مانند مهدی اخوان ثالث، محد رضا شجریان می باشد.

آب و هوای مشهد

مشهد دارای آب و هوای اقلیم خشک است و به همین دلیل شهر مشهد دارای تابستان ها گرم و زمستان هایی خنک می باشد اما شهر مشهد در طول سال فقط دارای 250 میلی لیتر بارندگی است که برخی از این بارش ها به صورت برف می باشند. عموما در شهر مشهد بارندگی در زمستان و بهار اتفاق می افتد و در تابستان هوا گرم و خشک می باشد که در گرمترین حالت 35 به درجه سانتی گراد میرسد و گفتنی اسن که مشهد دارای 2900 ساعت تابش آفتاب در سال است.

جاذبه های توریستی شهر مشهد

دومین شهر بزرگ ایران و مرکز معنوی کشور ایران است. شهر مشهد در شمال غربی کشور ایران و در استان خراسان رضوی قرار دارد به همین دلیل این شهر دارای تاریخ غنی ای است و در گذشته راه عبور و مرور بازرگانان در جاده ابریشم بوده است و به همین دلیل جاذبه های گردشگری مشهد بسیار زیاد می باشند. شهر مشهد علاوه بر حرم مقدس امام رضا (ع) دارای جاذبه های دیدنی دیگری می باشد، مسجد های زیبا، مزار افرا معروف، مراکز خرید و اماکن تفریحی که شما را وادار به بازدید از این شهر زیبا می کنند. 

غذاهای مشهد

شهر مشهد در واقع استان خراسان رضوی با دارا بودن تاریخی و فرهنگ غنی خود از غذاهای لذیذ و خوش طعم بی نصیب نمانده است چرا که مردم این شهر در رویدادها و مناسبت های خاص خود غذایی مناسب با آن رویداد را طبخ می کنند و سفرهایی رنگین برپا می کنند. از جمله غذاهای محلی مشهد که در ماه های محرم و صفر و در مناسبت های مذهبی طبخ می شود دیگچه مشهدی است که بی شباهت به شیر برنج نمی باشد اما بیشتر از دیگچه بر سر سفره های افطار استفاده می شود. غذاهای محلی در شهر مشهد دارای خانواده بزرگی از انواع آش ها می باشند که از همه ی این آش ها  شله مشهدی شناخته شده تر می باشد و همچنین از دیگر غذاهای معروف مشهد می توان به رشته پلو،خورش ریواس، یتیمچه و کباب شیشلیک اشاره کرد. 

هتل های شهر مشهد

شهر مشهد برای پذیرایی از جمعیت بیشمار زوار و گردشگران، مملو از هتلهای لوکس و معروف و حتی مسافرخانه های ارزان قیمت است و دغدغه ای برای اسکان زوار و گردشگران با سلیقه ها و بودجه های متفاوت وجود ندارد. به عبارتی دیگر شهر مشهد از هتلهای تاپ و لوکس 5 ستاره تا هتلهای 4 و 3 ستاره و مسافرخانه های ارزان قیمت را در خود جای داده است. از بهترین هتل های مشهد میتوان به هتل مجلل درویش، هتل کیانا مشهد و هتل اطلس مشهد اشاره کرد. این هتل ها و دیگر هتل های مشهد بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند.

گردش در شهر مشهد

شهر مشهد برای گشت و گذار و سرگرم نمودن گردشگران خود اماکن بسیار زیادی را دارا می باشد که هم برای زوار و هم برای توریست ها راضی کننده است. از جمله اماکن مذهبی در شهر مشهد که در تور مشهد می توانید از آنها بازدید کنید می توان به حرم مقدس امام رضا (ع)، مسجد گوهر شاد، آرامگاه خواجه ربیع، آستان امام زاده سید ناصر و سید یاس، آرامگاه خواجه اباصلت هروی و بنای تاریخی گنبد خشتی اشاره کرد اما شهر مشهد برای گردشگران طبیعت دوست خود نیز اماکن ویژه ای در نظر دارد مانند شهر طرقبه که در 18 کیلومتری مشهد قرار گرفته، پارک کمرمقبولا، آشکده‌های جاده جاغرق اشاره کرد.برای گشت و گذار در شهر مشهد می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در تور مشهد شما می توانید از تاکسی رانی های شهر مشهد تاکسی بگیرید و یا با استفاده از خدمات اتوبوس رانی، مترو شهر مشهد به نقطه مورد نظر خود بروید.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری مشهد
🔍 مشاهده لیست هتل های مشهد
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در شهر مشهد نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt