جاذبه های گردشگری ترابزون

جاذبه های گردشگری ترابزون

جاذبه های گردشگری ترابزون

شهر ترابزون

ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به 5 هزار سال پیش باز می گردد. این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در مجاورت ساحل دریای سیاه قرار دارد و دارای طبیعتی بکر است. در گذشته این شهر زیبا در مسیر جاده ابریشم بوده و همین امر موجب شد تا سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم باشد و به همین دلیل مردمی از فرهنگ مختلف در این جا به گرد هم آمدند و به مرور شهر رونق پیدا کرد.

آب و هوای ترابزون

با توجه به این که ترابزون در حاشیه دریای سیاه قرار دارد دارای آب و هوای مرطوب است و میزان بارش باران ترابزون، در زمستان بسیار بیشتر از تابستان است اما لازم به ذکر است که میزان بارش در تمام سال در ترابزون وجود دارد.

جاذبه های گردشگری ترابزون

ترابزون به یک قطب پر طرفدار گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است. امکانات تفریحی انبوه و متنوع، بازارهای ترابزون، مراکز خرید ترابزون، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها ، کافه های گوناگون، بناهای تاریخی، سواحل ترابزون به همراه  بخشی از جاذبه های گردشگری ترابزون محسوب میشوند. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساها، همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

هتل های ترابزون

ترابزون یکی از شهرهای واقع در نوار ساحلی دریای سیاه می باشد که همچون نگینی در نوار ساحلی این دریا می درخشد. این شهر یکی از بنادر مهم توریستی ترکیه است که سالانه میلیونها نفر به آن سفر می کنند و به همین دلیل در خود هتل های لاکچری و خوب در خود جای داده است و از طرفی هزینه اقامت در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مقرون به صرفه تر می باشد.

گردش در شهر ترابزون

ترابزون نسبت به دیگر شهرهای ترکیه  شهر کوچکی به حساب می آید و به همین دلیل حمل و نقل عمومی این شهر برخلاف شهرهایی مانند استانبول و آنتالیا گسترده نیست و به چند گزینه محدود ختم می شود. شهر ترابزون هیچگونه خط مترو یا تراموایی ندارد و مردم اغلب از وسیله نقلیه ای به نام دولوموش و همینطور تاکسی استفاده می کنند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt