جاذبه های گردشگری آنکارا

جاذبه های گردشگری آنکارا

جاذبه های گردشگری آنکارا

شهر آنکارا

شهر آنکارا که در گذشته به نام آنگورا نیز شناخته می شده است پایتخت کشور ترکیه می باشد. 4.5 میلیون نفر در مرکز شهر آنکارا و 5 میلیون نفر در حومه شهر آنکارا زندگی می کنند. شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. در سال 1920 مجلس ملی کبیر ترکیه در آنکارا بنیانگذاری شد که مرکز فرماندهی آتاترک و جنبش ملی ترکیه در خلال جنگ استقلال ترکیه بوده است. آنکارا در زمان تاسیس جمهوری ترکیه پایتخت این کشور شد. شهر پهناور آنکارا، شهری مدرن است که نقطه عبور مسافران مقاصدی مانند کونیا و کاپادوکیه است اگرچه که شهر آنکارا دارای جذابیت های بی شماری است.

آب و هوای آنکارا

آب و هوای آنکارا  در تابستان ها گرم و در زمستان های بسیار سرد است. در طول یک سال دمای هوا عموما بین -5 الی 30 درجه متغییر است. بهترین زمان برای سفر به شهر آنکارا که بتوان فعالیت های ساحلی نیز انجام داد اواسط خرداد ماه الی اواسط مرداد ماه می باشد. فصل گرم با میانگین دمای 25 درجه سانتیگراد در آنکارا 3.2 ماه طول میکشد، تقریبا از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه است. فصل سرد با میانگین دمای 8 درجه به مدت 3.3 ماه در آنکارا طول میکشد.

جاذبه های توریستی شهر آنکارا

دومین شهر بزرگ و پایتخت کشور ترکیه، آنکارا شهری زیبا برای گشت و گذار در تعطیلات است. شهر آنکارا محلی مناسب برای افرادی است که به دنبال محلی برای گذراندن ماه عسل، سفر به همراه خانواده و دوستان می باشند است. تاریخ و فرهنگ غنی این شهر را می توان با آثار تاریخی آنکارا، موزه ها، جاذبه های گردشگری آنکارا و رویدادها و مراسم هایی که در شهر آنکارا برگذار می شوند تجربه کرد. برخی از اماکن و جاذبه های توریستی که نباید بازدید از آنها را فراموش کرد عبارتند از: قلعه آنکارا، آرامگاه آتاترک، مسجد قوجاتپه و موزه تمدن آناتولی. گردشگران و توریست های شهر آنکارا در کنار بازدید از دیدنی های آنکارا می توانند از غذاهای خوشمزه این شهر نیز لذت ببرند.

غذاهای آنکارا

علاوه بر جاذبه ها ی توریستی غذاهای ترک را نباید فراموش کرد. آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه دارای طیف وسیعی از غذاهای خوش عطر و طعمی است که از خوردن آنها بسیار لذت خواهید برد. از غذاهای اصیل و سنتی ترکیه مانند کباب و غذاهای دریایی تا دسرهای خوشمزه.

هتل های آنکارا

شهر آنکارا مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای آنکارا شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در طول سفر خود نگران دانستن زبان خاصی نباشید به این دلیل که شهر آنکارا پذیرای توریست های بسیاری می باشد و مردم این شهر به زبان ها مختلف آشنایی دارند و متوجه خواسته شما خواهند شد.بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری آنکارا
🔍 مشاهده لیست هتلهای آنکارا
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در آنکارا نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt