کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه

کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 خرداد ، 1401

کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه

تاریخ کلیسای کاتولیک مریم مقدس بیزانس روسیه به فیلسوف، ولادیمیر سولوویف (1853 - 1900) برمی گردد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

روسیه که بزرگترین کشور جهان است، طیف گسترده ای از تجربیات سفر را ارائه می دهد، از پیاده روی در دامنه کوه های پوشیده از یخچال گرفته تا مکان های تاریخی و فعالیت های فرهنگی در شهرهای بزرگ کشور نیز فراوان است. 
در جای جای آن بناهای مذهبی و تاریخی فراوانی وحود دارد، که گردشگران بسیاری که تور روسیه را تهیه کرده اند را هرساله مجذوب خود می کند. یکی از آن بناها کلیسای کاتولیک مریم مقدس است.
کلیسای کاتولیک مریم مقدس در روسیه به دوران  بیزانس بر می گردد.  کلیساهای روسی از نظر تاریخی سلسله مراتب اسقفی خود را در اگزارستان حواری کاتولیک روسیه و اگزارستان حواری کاتولیک را در هاربین داشتند. 
همچنین در سایر کلیساهای کاتولیک شرقی، کشیشان ارتدوکس شرقی سابق، و کشیشان کاتولیک کلیسای لاتین به صورت دوگانه خدمت می‌ کنند. کلیسای کاتولیک روسیه در حال حاضر توسط اسقف جوزف ورث رهبری می شود.
روسیه عمدتاً ارتدوکس هستند، و کاتولیک های روسیه در قرن هجدهم پس از الحاق بخش‌ های بزرگی از لهستان و لیتوانی به دست آورد. 
از نظر تاریخی، اکثر کاتولیک ها در بخش های غربی روسیه زندگی می کنند. بسیاری از کاتولیک ها از لهستان، لیتوانی و اوکراین به سیبری فرستاده شدند.
بسیاری از کلیساهای کاتولیک بسته شدند و بسیاری از کشیشان دستگیر شدند. در اواخر دهه 1930، تنها دو کلیسای کاتولیک در اتحاد جماهیر شوروی باز ماندند که هر دو به عنوان "کلیساهای سفارت فرانسه" شناخته می شدند. 
در مورد کلیسای جامع مسکو، این کلیسای جامع به یک ساختمان سکولار با چهار طبقه تبدیل شد که به عنوان دفاتر برای شرکت های دولتی خدمت می کرد.
تنها در دهه 1990، پس از مذاکره با دولت شهر، و به لطف کمک واتیکان و جامعه بین المللی کاتولیک، مردم محلی کلیسای کاتولیک مریم مقدس را پس گرفتند.

تاریخچه کلیسای مریم مقدس در روسیه

تاریخچه کلیسای مریم مقدس در روسیه

تاریخچه کلیسای مریم مقدس در روسیه

تاریخ کلیسای کاتولیک مریم مقدس بیزانس روسیه به فیلسوف، ولادیمیر سولوویف (1853 - 1900) برمی گردد. او مفهوم جهانی بودن را در قالب وحدت کلیسا ارائه کرد. 
قبل از زمان سولوویف، تنها گروه ‌های منزوی و سازمان ‌یافته مسیحیان وجود داشتند که با کلیسای رم در ارتباط بودند. سولوویف معتقد بود که کلیسای ارتدکس روسیه هرگز رسما از رم جدا نشده است.
تولستوی، کشیش ارتدوکس روسی، در سال 1893 با رم ارتباط برقرار کرد. پس از بازگشت به مسکو، او جامعه ای از کاتولیک های ملکیتی را تأسیس کرد. 
این ایده مورد توجه قرار گرفت و جماعت های بیشتری در تور مسکو سنت پترزبورگ و مسکو ظاهر شدند. این گروه از کاتولیک ها از حمایت شاهزاده پیتر و پرنسس الیزابت ولکونسکی برخوردار بودند.

تفاوت های ارتدکس و کاتولیک ها در کلیسای مریم مقدس

در حالی که قرن‌ها پیش این دو مذهب رقیب سرسختی بودند، امروزه تفاوت‌ها بین مسیحیان ارتدکس و روس‌های کاتولیک جزئی به نظر می‌ رسد. همه کسانی که تا به حال به یک کلیسای ارتدکس رفته اند می توانند مراسم مشابهی را در این کلیسای جامع کاتولیک که مملو از درختان کریسمس است تشخیص دهند.
برخی تفاوت‌ های ظاهری توجه را جلب می‌ کند. برای مثال زنان کاتولیک سر خود را نمی‌ پوشانند، علامت صلیب را متفاوت می‌ سازند، کشیش‌ ها بی ریش هستند و لباس‌ های متفاوتی می ‌پوشند. 
بدیهی است که تضادهای جدی تری نیز وجود دارد. برای ارتدوکس ها، پاپ رئیس همه مسیحیان نیست، این دو اعتراف در مورد ماهیت تثلیث مقدس اختلاف نظر دارند.با این حال، هجوم مدرنیته سکولار و رقابت ادیان دیگر، کاتولیک و ارتدکس را به هم نزدیکتر می کند. برای خرید ارزان قیمت تور روسیه تابستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره ی کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه

کلیسای کاتولیک مریم مقدس برای کدام دوران است ؟

کلیسای کاتولیک روسیه، یک کلیسای کاتولیک شرقی با آیین بیزانسی، در ارتباط با روم از اوایل قرن بیستم است.

آیا کلیساهای کاتولیک در مسکو وجود دارد ؟

امروزه مسکو دارای سه کلیسای کاتولیک است که مراسم مذهبی را به زبان های مختلف برگزار می کنند. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt