5 نکته مهم هنگام سفر با هواپیما

5 نکته مهم هنگام سفر با هواپیما

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 شهریور ، 1397

5 نکته مهم هنگام سفر به هواپیما

پروازها و سفرهای بی شماری همه روزه در سراسر دنیا صورت می گیرد. سفر با هواپیما علاوه بر اینکه مدت زمان سفر را کوتاه می کند ممکن است سوالاتی در ذهن شما در مورد امنیت پرواز ایجاد کند. همراه با الفبای سفر به 5 تا از این سوالات می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پروازها و سفرهای بی شماری همه روزه در سراسر دنیا  صورت می گیرد.سفر با هواپیما علاوه بر اینکه مدت زمان سفر را کوتاه می کند ممکن است سوالاتی در ذهن شما در مورد امنیت پرواز ایجاد کند. همراه با الفبای سفر به 5 تا از این سوالات می پردازیم.

1.آیا هواپیماها قابلیت فرود در آب به همراه حفظ سلامت مسافرین را دارند؟

بله همچین امکانی وجود دارد که در شرایط اضطراری هواپیما در آب فرود بیاد و جان هیچ مسافری به خطر نیافتد.  به طور نمونه در سال  ۲۰۰۹ در پرواز نیویورک این اتفاق رخ داده و تمامی مسافران با ایمنی کامل از پرواز نجات یافتند.

2.آیا امکان باز شدن درهای هواپیما است؟

خیر درهای هواپیما به شکلی طراحی شدن که به سمت داخل باز می شوند و در ارتفاع  بالا فشار بیرون هواپیما خیلی پایین تر از فشار داخل کابین است و به همین دلیل باز شدن درهای هواپیما تقریبا غیر ممکن است.

3.هواپیماهای مسافربری و تجاری تا چه اندازه نزدیک به یکدیگر پرواز کنند؟

در ارتفاع پرواز کروز و مستقیم بر فراز اروپا٬ آمریکای شمالی٬ قسمت هایی از آسیا و آفریقا٬ اقیانوس آرام و اطلس فاصله عمودی  بین هواپیماها تا ۳۰۰ متر است که  توسط مرکز کنترل  مورد بررسی قرار می گیرد. فاصله افقی در موقع پرواز هواپیماها در ارتفاع نیز تقریبا حدود 9 کیلومتر است.

4.ترومبوز ورید عمیق چیست و چگونه در طول در پرواز از آن اجتناب شود؟

مسافران در طی پروازهای طولانی مدت در معرض خطر گسترش ترومبوز ورد تعمیق (DVT) به دلیل عدم حرکت خواهند بود که باعث ایجاد لخته های خونی می‌شود که در صورت حرکت  این لخته ها به سمت قلب ،خطر سکته قلبی و یا مغزی وجود دارد.  بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق نوشیدن مقادیر زیادی آب همچنین راه رفتن در کابین هواپیما است.

5.در طول پرواز چه مدت هواپیما بر روی اتوپایلوت قرار دارد؟

زمانی که هواپیما در مسیر مستقیم در ارتفاع کروز در حال حرکت است، در کنترل اتوپایلوت قرار می گیرد. اما در زمان  تیک-آف و فرود خلبان و کمک خلبان کنترل پرواز به دست خواهند گرفت.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt