قلعه وان

قلعه وان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

قلعه وان

قلعه وان مهمترین مکان گردشگری شهر به دور از دریاچه است و قلعه ای قدیمی است که بین قرن های 9 و 7 قبل از میلاد ساخته شده است. اکنون بخشی از آن ترمیم شده و از بالای دیواره های آن چشم انداز دریاچه و شهر باورنکردنی است.
پایین رفتن از قلعه امکان پذیر است اما فاصله آن تا مرکز 5 کیلومتر است. در عوض، می توانید یکی از اتوبوس های محلی را که از خیابان کاظم کاراباکر بالا و پایین می رود سوار شوید. فقط کافیست در سفر باتور وان الفبای سفر همراه باشید تا سفری جذاب را در این منطقه تجربه کنید.

قلعه وان ترکیه بر روی تخته های سنگی

نمایی از قلعه وان

این بنا بر روی صخره ای مرتفع و مشرف به دشت در ساحل دریاچه وان بر روی توده سنگی بزرگی ساخته شده است که در فاصله دور قرار دارد. قلعه وان یکی از باشکوه ترین قلعه هایی است که توسط اورارتوها از دو قسمت قلعه داخلی و قلعه خارجی تشکیل شده است. مهمترین سازه های دوران اورارتو در قلعه داخلی شامل سنگرهای سردور (مادور)، دیوارها، مقبره های پادشاهان اورارتوی منوآ و من آرگیشتی ، نردبان Binbir رسیدن به مخزن آب، معبد در فضای باز است. در دوره عثمانی از این قلعه صرفاً برای اهداف نظامی استفاده می شد. شهر اصلی در جنوب قلعه تاسیس شد. این نیز توسط دیوارها احاطه شده است. بعد از سال 1915 به شکل نابود شده به امروز رسیده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt