دره ستارگان

دره ستارگان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 بهمن ، 1398

دره ستارگان

دره ستارگان

دره ستارگان قشم، از شاهکارهای بی نظیر طبیعت ایران و تنها ژئوپارک خاورمیانه محسوب می شود. دره‌ی ستارگان قشم ستون‌های مرتفع با اشکال مختلفی دارد که اهالی منطقه معتقدند هنگامی که ستارگان با زمین برخورد کرده‌اند، خاک این منطقه بالا آمده و پس از آن مناطقی که بالا آمده بودند به هر شکلی که بوده‌اند خشک شده‌اند و این ستون‌های بلند و کوتاه را تشکیل داده‌اند و همچنین اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است و همین موضوع سبب شده است تا دره ستارگان به یکی از زیباترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری قشم تبدیل شود.

بسیاری از مردم بومی این جزیره اعتقاد دارند که شب ها این دره، محل رفت و آمد اجنه است و علاقه مندان از حضور در آن جا خودداری کنند. دره ستارگان از پدیده های شگفت آور از فرسایش سنگ هاى رسوبى زمین می باشد که مشابه این اشکال زمین شناسى را می توان در آمریکا مشاهده کرد.

دره ستارگان قشم

نحوه دسترسی به دره ستارگان

دره ستارگان در پنج کیلومتری روستای برکه خلف در جنوب جزیره قشم واقع شده است؛ گردشگران می بایست از جاده جنوبی جزیره قشم به سمت بزرگراه خلیج فارس حرکت کرده و بعد از بلوار آزادگان و گذراندن پارک زیتون و طی کردن خیابان دریا، در یک فرعی تابلوی روستای برکه خلف درج شده است مواجه می شوند و دره ستارگان درست 5 کیلومتر بعد از این روستا می باشد. برای رسیدن به دره از طریق این مسیر حداکثر نیم ساعت زمان لازم است.

هتل های قشم نزدیک به دره ستارگان

  • (38000متر)هتل هرمز
  • (30094متر)هتل خلیج فارس
  • (35400کتر)هتل هما بندر عباس

رستوران های قشم نزدیک به دره ستارگان

  • (16000متر)رستوران شب های طلائی
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt