کلیسای صخره ای کاتسخی گرجستان

کلیسای صخره ای کاتسخی گرجستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

کلیسای صخره ای کاتسخی گرجستان

کلیسای صخره ای کاتسخی بر روی ستون کاتسخی یک مونولیت سنگ آهک با ارتفاع 40 متر است که به عنوان (ستون زندگی) نیز شناخته می شود. این کلیسا در غرب گرجستان در استان ایمرتی در نزدیکی شهر چیاتورا بر روی صخره ای قرار گرفته است و اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس تبدیل شده است.

کلیسای کاتسخی را می توان عجیب ترین کلیسا در دنیا دانست. قدمت این کلیسا به قرن ۴ میلادی بازمیگردد که توسط مردم بومی گرجستان بر روی این صخره ساخته شده است. حال این که چه افرادی این کلیسا را ساخته اند هم گفته می شود که توسط مرتاضان مسیحی بین قرون 6_8 در بالای یک صخره بلند ساخته شد تا در آن جا به نیایش با خدا بپردازند.کلیسای کاتسخی در اکنون برای اهالی این کشور نمادی از زندگی به شمار می رود و مردم معتقد هستند که برخی از قطعه های صلیب اصلی مسیح در آن جا قرار دارد.

کلیسای صخره ای

محوطه و ابعاد کلیسای صخره ای کاتسخی

ابعاد سالن این کلیسا تقریبا ۴.۵ × ۳.۵ متر است که از سنگ ساخته شده است و می توان گفت معماری آن بر اساس قرون وسطایی می باشد. همچنین جالب است که بدانید در زیر و جنوب کلیسای کاتسخی یک دخمه مستطیل شکل وجود دارد که به عنوان یک طاق دفن از آن استفاده می شده است.

قوانین بازدید از کلیسا

لازم به ذکر است که بازدید از این کلیسا قوانین خاصی دارد اول اینکه به طور کلی توریست ها به تعداد محدود می توانند از این کلیسا بازدید کنند و دوم اینکه خانم ها به هیچ عنوان نمی توانند از کلیسای کاتسخی دیدن نمایند.

نحوه بازدید از کلیسای صخره ای کاتسخی

می توان از پایتخت گرجستان ( تفلیس) با یک وسیله نقلیه عمومی به استان ایمرتی رفت و سپس از شهر چیاترا در این استاتن به اندازه ۵ کیلومتر تا روستای کاتسخی فاصله است.

گردش بیشتر در گرجستان

شهر چیاتورا گرجستان

دره مارتویلی تفلیس

صومعه وردزیا گرجستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt