مجسمه علی و نینو Statue of Ali and Nino

مجسمه علی و نینو Statue of Ali and Nino

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مرداد ، 1398

مجسمه علی و نینو Statue of Ali and Nino

حتما تا به حال داستان های عاشقانه ایرانی مانند لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد و یا بیژن و منیژه را شنیده باشید و یا حتی داستان های عاشقانه غربی مانند رومئو و ژولیت، اما در مورد عاشقانه ترین داستان کشور گرجستان "علی و نینو" هم چیزی شنیده اید؟
داستان علی و نینو اولین بار در یک رمان اتریشی در سال 1973 گفته شد، داستان علی و نینو نیز مانند سایر داستان های عاشقانه در یک موقعیت غم انگیز به جدایی ختم می شود. داستان از این قرار است؛ در زمان جنگ جهانی اول علی که یک مسلمان آذربایجانی بوده عاشق شاهزاده گرجستانی می شود. 
نویسنده این رمان ناشناس است اما این اثر به عنوان یک اثر ادبی کلاسیک و رمان ملی در آذربایجان شناخته می شود. در سال 2010 آوازه این عشق، الهام بخش هنرمند گرجستانی “Tamara Kvesitadze” برای ساخت مجسمه عظیم و متحرک علی و نینو شد. این اثر بزرگ هنری تمام فلزی به نام "مجسمه عشق" نیز شناخته می شود. هر روز ساعت هفت بعد از ظهر دو مجسمه علی و نینو به هم رسیده، در یکدیگر محو می شوند و از یکدیگر عبور می کنند اما هیچ وقت با یکیدیگر تماس پیدا نمی کنند. طول نمایش حرکت مجسمه ها بیشتر از 10 دقیقه نمی شود و اغلب اوقات با نورپردازی های رنگی به مجسمه ها حس زنده بودن القا می شود.
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt