معبد غار دامبولا Dambulla Cave Templet

معبد غار دامبولا Dambulla Cave Templet

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

معبد غار دامبولا Dambulla Cave Templet

معبد غار دامبولا سریلانکا

کشور سریلانکا در جنوب هند و در میانه آب های اقیانوس هند مشهور به گوشواره هند می باشد. این کشور معابد گوناگونی را در دل طبیعت زیبایش جای داده است که گردشگران بسیاری را با تور سریلانکا به سمت خود سوق می دهد. در اینجا شما را با یکی از بزرگترین و زیباترین معابد سریلانکا به نام معبد غار دامبولا آشنا می کنیم.
معبد غار دامبولا (معبد طلایی) سریلانکا Dambulla Cave Templet این بنای تاریخی خارق العاده  در ۱۴۸ کیلومتری شرق کلمبو پایتخت سریلانکا قرار دارد و شگفتی ها زیادی را در خود نهفته است. معبد غار دامبولا که به معبد طلایی نیز شهرت دارد، بزرگ ترین و زیباترین مجموعه معبد غار در سری لانکا است که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

فضای داخلی معبد غار دامبولا

مشخصات معبد طلایی سریلانکا

سازه های سنگی با ارتفاع 160 که مشرف به دشت های اطراف این منطقه است.تاریخ این غارها، صخره و این معبد شگفت انگیز  مربوط به ۱ قرن قبل از میلاد مسیح می باشد.بیش از 80 غار در مناطق اطراف این بنا وجود دارد که در داخل آن پنج غار اصلی، مجسمه ها و نقاشی هایی به چشم می خورد که مربوط به بودا و زندگی او است و این نقاشی ها از نقاشی های بومی باستانی الهام گرفته است که زیبایی  آنها وصف نشدنی است.در مجموع، 153 مجسمه بودا، سه مجسمه از پادشاهان سریلانکا و چهار مجسمه خدایان و الهه وجود دارد.معبد غار دامبولا با همه ی مجسمه ها و نقاشیها، نهایت هنر و خلاقیت آن دوران را به نمایش کشیده است و از دیدنی های کلمبو به شمار می رود. معبد غار دامبولا متشکل از 80 غار کوچک و بزرگ می باشد و در شهر دامبولا سریلانکا و در زیر سنگی عظیم الجثه قرار دارد.

مجسمه بودا خوابیده در معبد غار دامبولا

غارهای موجود در معبدغار دامبولا

غارهای موجود در معبد غار دامبولا مساحتی نزدیک به 2000 متر مربع را در بر میگیرند و از قرن اول قبل از میلاد مسیح به جای مانده اند. از مهمترین غارهای موجود در معبد غار دامبولا می توان به غار پادشاه الهی، صومعه بزرگ و غار پادشاهان بزرگ اشاره کرد که بودایی ها به منظور عبادت و ستایش خدایان خود به آنجا می روند. در معبد غار دامبولا، پنج غار اصلی با نقاشی ها و مجسمه هایی از بودا، پادشاهان سریلانکا و خدایان دیگر تزئین شده اند و به جمعا 153 مجسمه بودا در معبد غار دامبولا به چشم می خورد که بزرگ ترین این مجسمه ها ارتفاعی نزدیک به 15 متر دارد.
معبد غار دامبولا با نام معبد طلایی سریلانکا هم شناخته می شود، از نظر دارا بودن ارزش تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. علاوه بر بازدید از معبد طلایی سریلانکا پیشنهاد ما به شما این است که برای دیدن دیگر بناهای تاریخی گوشواره هند، در طول سفر خود با تور سریلانکا از معبد دندان سریلانکا و یا دیگر مکان های دیدنی سریلانکا که در صفحه جاذبه های گردشگری سریلانکا به شما عزیزان معرفی کرده ایم نیز بازدید کنید.

نحوه رفتن به معبد غار دامبولا

دامبولا یکی از شهرهای پرطرفدار سریلانکا می باشد که در ناحیه ماتاله در استان مرکزی سریلانکا قرار دارد. برای بازدید از این شهر زیبا و همچنین معبد غار دامبولا در تور سریلانکا الفبای سفر همراه ما شوید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt