شهر قدیم باکو Old City

شهر قدیم باکو Old City

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 خرداد ، 1398

شهر قدیم باکو Old City

شهر قدیمی باکو بخش تاریخی و قدیمی باکو، پایتخت کشور آذربایجان است که دور تا دور آن توسط دیوارها احاطه شده است. در سال 2007، این شهر جمعیتی حدود 3000 نفر داشت و با وجود بناهای تاریخی و قدیمی اولین مکان در آذربایجان بود که در سال 2007 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. تاریخ ساخت شهر قدیمی باکو یا ارگ باکو بین قرنهای 11 تا 19 باز می گردد.

در سال 2008، یک زیرگذر باستانی، با تاریخی از قرن 19، در حین بازسازی یک پارک کشف شد. کارگران در حین حفر تونل با آب و توده های نمکی مواجه شدن و متوجه وجود یک غار شدن که دیوارها، سقف و کف آن با سنگهای سفید سنگ فرش شده است، همچنین شماری از سکه های دوره شوروی نیز در این محل یافت شد. بناهای باستانی با ارزش فراوانی در شهر قدیم باکو یا ایچری شهر دیده می شود که نشان از وجود دورها و تمدن های مختلف  از جمله زرتشتیان، ساسانی، عربی، فارسی، شیرین، عثمانی و روسیه می باشد.

جای جای این شهر با قدمت از پارینه سنگی دارای جاهای دیدنی بوده و تاریخ زیادی را در خود نهفته است که با بازید از این شهر زیبا و مشاهده برخی از این آثار به جای مانده مانند  کاروان سرا، چشمه آب، میدان بازار ... تا حدی قابل لمس است.

سایر هتل های باکو

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt