مقبره پادشاهان  Tombs of the Kings

مقبره پادشاهان Tombs of the Kings

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

مقبره پادشاهان Tombs of the Kings

مقبره پادشاهان قبرس Tombs of the Kings، گورستانی با مجموعه ای از 8 مقبره است که قدمت آن به عصر هلنیستی (هلنی) باز می گردد و در پافوس Paphos قبرس واقع شده است. به دلیل اینکه مقبره پادشاهان دارای قدمت کهنی از قرن 3 قبل از میلاد است و دوران حکومت آن منطقه در سال 312 قبل از میلاد از بین رفته، ممکن است تا حدودی نام این محل اشتباه باشد، اما به عبارتی دیگر، اسم این مکان از تاثیر طبیعت بر آن ناحیه الهام گرفته است.

گورستان پادشاهان در نزدیکی نی پافوس Nea Pafos ساخته شده است و مقبره نخبگان و افراد سرشناس آن دوران بوده است و در طول دوره هلنی و رومی تا قرن چهارم و شاید حتی مسیحیان اولیه از این محل برای دفع افراد برجسته استفاده می کردند.همچنین در قرون وسطا، مقبره پادشاهان توسط افرادی که آن را به تصرف درآورده بودند آسیب دید و انها نیز در آن محل تغییراتی ایجاد کردند. نکته جالب این است که معماری این آرامگاه، بسیار دیدنی و کم نظیر است و شباهت زیادی به دوران مقدونیه دارد و از همه مهمتر به جای انکه شبیه به یک آرامگاه باشد، به یک خانه قدیمی شباهت داد.

اگر از به تماشای این محل که جزو جاذبه های گردشگری قبرس هستند رفتید، حتما از قنات، مقبره‌های سنگی و اتاق‌های قدیمی که در عمق بیشتر این محل قرار دارند بازدید کنید. متاسفانه بیشتر نقاشی‌های  تزینی و زیبای روی دیوارهای این محل از بین رفته اند، اما ساختار اصلی وستون های آن قابل مشاهده هستند.تمامی این آرامگاه پادشاهان یعنی پافوس Paphos جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt