قلعه ­ی پتر و پاول سن پترزبورگ

قلعه ­ی پتر و پاول سن پترزبورگ

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آذر ، 1402

قلعه ­ی پتر و پاول سن پترزبورگ

قلعه ی پتر و پاول سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پاول یکی از دیدنیهای سن پترزبورگ و جاذبه های روسیه اولین بناهایی هستند که در سنت پیترز بورگ ساخته شدند. محل دفن پطر کبیر، کاترین کبیر، نیکلای دوم و سایر تزارها است. امروزه از مکانهای دیدنی-توریستی و مقر فرماندهی است.

چهارشنبه ها تمام ساختمانهای موزه بسته است ولی محوطه های حیاط بازند. ناقوس و ساعت بزرگی در روی ساختمان کلیسا هست که نخستین بار در جنگ جهانی اول در دریای بالتیک بکار گرفته شده بود. از ناو جنگی اورورا هر روز ظهر توپ شلیک می شود و منظره جالبی برای توریستها به نمایش می گذارد. این قلعه یکی از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ میباشد.

سازندگان آن دومنیکو ترزینی معمار مشهور ایتالیایی و کریستوفر مینیخ معمار نظامی آلمانی به شمار می روند، هرچند که معماران دیگری نیز در تکمیل و تزیین این بنا سهم داشتند. ارتفاع متوسط دیوارهای قلعه 12 متر و ضخامت آنها حدود 10 متر می باشد. در مرکز قلعه کلیسای پتر مقدس قرار دارد که ساختمان آن با ارتفاع 5/122 متر هنوز هم بلندترین ساختمان شهر به حساب می آید. این کلیسا از آن لحاظ دارای اهمیت می باشد که آرامگاه تمام امپراتورهای روسیه و خانواده هایشان در آن جا قرار دارند.

از ساختمان های مهم دیگر در محوطه قلعه پتر و پاول می توان به ضرابخانه روسیه اشاره کرد. این ضرابخانه از دوران قدیم تا به امروز، مسئول ضرب مسکوکات می باشد. از ساختمان های دیگر این بنا زندان می باشد که به زندان باستیل روسیه معروف است. یکی از زندانی های آن ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر بود و به زندانیانی دیگر مثل داستایفسکی، برادر بزرگ لنین، گورکی و….می توان اشاره نمود.

بازدید از قلعه پتر و پاول

به جز روزهای چهارشنبه که قلعه تعطیل می باشد در بقیه روزها می توان از ساعت 10 صبح الی 16 در آن جا حضور داشت منتها در بازدید از این قلعه سعی کنید ساعت 12 ظهر در آن جا حضور داشته باشید، چون توپ های این قلعه راس ساعت 12 ظهر هر روز شلیک می نمایند.

هتل های سن پترزبورگ نزدیک به قلعه پترو پاول 

  • (563متر) هتل تردیشن
  • (772متر) هتل آپارتمان کرونورک
  • (708متر) آپارتمان گرند آن تاتارسکی

رستوران های نزدیک به قلعه پترو پاول

  • (611متر) ماری وانا
  • (370متر) کوریوشکا
  • (659متر) پروبکا

گردش بیشتر در سن پترزبورگ

کلیسای اسحاق سنت پترزبورگ

کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ

کلیسای خون مقدس سنت پترزبورگ

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt