آب انبار باسیلیکا  استانبول Basikilia Cistern

آب انبار باسیلیکا استانبول Basikilia Cistern

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

آب انبار باسیلیکا استانبول Basikilia Cistern

آب انبار باسیلیکا استانبول

در 150 متری جنوب غربی ایا صوفیه، یکی دیگر از جاذبه های شهر استانبول با نام آب انبار باسیلیکا واقع شده است جالب است که بدانید زیر شهر استانبول صد ها آب انبار باستانی پنهان شده اند که در گذشته منبع ذخیره و تامین آب برای شهروندان بوده اند که بزرگترین آن ها همین آب انبار باسیلیکا می باشد.
آب انبار باسیلیکا، طولی به اندازه ۱۴۰ متر و عرض ۷۰ متری دارد. که برای رفتن به این آب انبار، می بایست ۵۲ پله را به زیر سطح زمین طی کنید. نکته قابل توجه درمورد این مخزن آبی ستون های آن است که به تعداد ۳۳۶ ستون بزرگ را در خود جای داده است و هر یک از ستون ها ۹ متر ارتفاع دارند.

تاریخچه ای از آب انبار باسیلیکا

در زمان امپراطوری روم در قسطنطنیه چندین مخزن زیرزمینی برای ذخیره آب ساخته شد. بزرگترین و مجلل ترین این آب انبارها بازیلیکا است، این آب انبار با داشتن حدود سیصد ستون شبیه قصر است و به همین خاطر امروزه این آب انبار را قصر غرق شده می نامند.در سال 532 امپراطور ژوستینین برای تامین آب کاخ اصلی قسطنطنیه دستور ساخت این آب انبار را داد ولی بعدها به خاطر اینکه عثمانی ها آب روان را می پسندیدند این آب انبار را رها کردند. یک قرن بعد یک محقق هلندی به دنبال آثار باستانی بیزانس ها این آب انبار را پیدا کرد و سرانجام آب انبار در سال 1987 بر روی عموم باز شد.

نحوه دسترسی و بازدید از آب انبار باسیلیکا

با خرید تور استانبول، اگر از تراموا قصد دارید به این مخزن آبی بروید می توانید از میدان تکسیم با سوار بر خط f1 خودتان را به ایستگاه کاباتاش برسانید و سپس با سوار شدن در خط t1  در ایستگاه سلطان احمد توقف نمایید و از ساعت 9 الی 17:30 می توانید از این جاذبه دیدن نمایید.

هتل های استانبول نزدیک به آب انبار باسیلیکا

  • (48متر) هتل ارس
  • (48متر) هتل استار هالیدی
  • (80متر) هتل هیلتون استون

رستوران های نزدیک به آب انبار باسیلیکا

  • (64متر) رستوران فوئگو
  • (48متر) رستوران بابیل
  • (16متر) رستوران نارس براسری

گردش بیشتر در استانبول

قلعه روملی حصار استانبول Rumelihisari

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt