قلعه روملی حصار استانبول Rumelihisari

قلعه روملی حصار استانبول Rumelihisari

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

قلعه روملی حصار استانبول Rumelihisari

قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار توسط سلطان محمد دوم با هدف کنترل تنگه بسفر که از هر نوع هجوم و حمله از سمت دریای سیاه برای رسیدن به قسطنطنیه جلوگیری شود در منطقه ساریر استانبول، بر روی تپه ای در قسمت اروپایی بسفر قرار دارد، که از موقعیت بسیار عالی برخوردار است احداث شد و جالب است که بدانید ساخت چنین قلعه ی بزرگی تنها ۴ ماه به طول انجامید.
از این قلعه به عنوان دیده بانی و نگهبانی استفاده شده است و برای مدتی جهت پرداخت عوارض برای تنگه بسفر و سپس به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار گرفته است و حتی اواخر هم تئاتر در آن اجرا می شده است. روملی حصار دارای یک برج کوچک، سه برج اصلی و سیزده برج نگهبانی کوچک است. قلعه روملی حصار که توسط معمار مصلح الدین طراحی شده است، در ابتدا بوازکسن ( Boğazkesen )، به معنای "بُرّنده ی تنگه" نامیده می شد. معنی دوم این کلمه "گلو" نیز است.بعد ها این قلعه به معنای "قلعه ی واقع بر زمین رومی ها"، نامیده شد که منظور از این زمین ها، می تواند اروپای بیزانسی یا شبه جزیره ی بالکان باشد.

نحوه بازدید از قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار در ساحل تنگه بسفر قرار دارد و ساده ترین راه  دسترسی به این قلعه تاریخی سوار شدن بر اتوبوس هایی است که از ایستگاه اتوبوس روملی حصار عبور می کنند و هنگامی که در این ایستگاه از اتوبوس پیاده شوید قلعه مقابل شما قرار دارد.

ساعات بازدید از قلعه

هزینه ی ورودی ۱۰ لیر ترکیه است.

بعد از خرید تور استانبول افرادی که علاقه مند به بازدید از این قلعه تاریخی هستند ازساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و در روزهای پنجشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۴ بعد از ظهر می توانند حضور پیدا کنند چهارشنبه ها نیز این مجموعه تاریخی تعطیل می باشد

هتل های استانبول نزدیک به قلعه روملی حصار

  • (1255متر) هتل ببک
  • (2204متر) هتل آجیا
  • (2591متر) هتل رابین هود

رستوران های نزدیک به قلعه حصار استانبول

  • (321متر) کاله
  • (289متر) لوکما
  • (370متر) رستوران اسکله قلعه حصار

تورهای استانبول

مشاهده همه
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt