تور وارنا یا تور آنتالیا، کدامیک بهتر است؟

تور وارنا یا تور آنتالیا، کدامیک بهتر است؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

تور وارنا یا تور آنتالیا، کدامیک بهتر است؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

وارنا بلغارستان و آنتالیا ترکیه، هر دو از مقاصد بی نظیر گردشگری هستند که خیلی ها که قصد سفر دارند نمیدانند کدامیک را انتخاب کنند.
مطمئنا انتخاب یکی از دو شهر برای گردشگران آن چنان کار ساده ای نیست شاید بتوان از بابت هزینه تا حدودی انتخاب مسافران را حدس زد (از بابت ارزان بودن) اما با وجود دیگر فاکتورها نمیتوان به سادگی مقصد را انتخاب کرد. حال در ادامه با ما باشید تا ببینیم کدام شهر ارزش سفر را دارد. سفر با تور آنتالیا یا تور وارنا؟

سفر به وارنا یا آنتالیا؟ کدام؟

آنتالیا ترکیه یا وارنا؟ کدام؟

دیدنی های وارنا

وارنا انواع سواحل زیبای شهر را دارد که می تواند ارائه دهد. اما نفس گیرترین آنها در فاصله چند کیلومتری شهر ، رفتن به شمال ، به سمت مرز رومانی است. معروف ترین ساحل اینجا شن های طلایی است که سالانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. با این حال ، زیباترین موارد در شمال ماسه های طلایی قرار دارند. سواحل کوچک و زیبا با شنهای سفید ، آب زلال و چشم انداز زیبا. دریای سیاه به دلیل خیلی شور بودن و آرام نبودن شهرت دارد. بنابراین ، به دلیل موج های زیبا می توانید برخی از ورزشهای تفریحی مانند موج سواری و بادبادک بازی را امتحان کنید یا یاد بگیرید. به دلیل آب و هوا و دریا ، تعداد زیادی دلفین در دریا وجود دارد ، بنابراین شما می توانید آنها را به راحتی مشاهده کنید ، به همین دلیل آنها یک آکواریوم دلفین ساخته اند
همچنین مکانهای فرهنگی و تاریخی زیادی در وارنا و اطراف آن وجود دارد. انواع مختلفی از موزه ها وجود دارد که می توانید از آنها بازدید کنید. موزه هایی برای وسایل نقلیه مربوط به جنگ جهانی دوم ، اتومبیل های قدیمی ، هواپیماهای قدیمی و غیره وجود دارد. همچنین مکان های باستانی زیادی مانند یکی از قلعه های قدیمی یا فانوس دریایی قدیمی در قدیمی ترین بندر و دهکده ماهیگیری وجود دارد. بنابراین در وارنا همه چیز برای هر سلیقه ای موجود است.

ساحل زیبای وارنا

ساحل طلایی وارنا، دریای سیاه

جاذبه های توریستی آنتالیا

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد. پس اگر شما هم از این دسته از گردشگران هستید حتما حتما بازدید از دروازه هادریان، برج ساعت آنتالیا و مناطق باستانی همچون آسپندوس، شهر قدیمی ترمسوس و شهر پرگ آنتالیا را ازدست ندهید. در ضمن در آنتالیا کلی تفریحات جذاب مثل دولفین لند، پارک آبی آکوالند و آکواریوم آنتالیا است که اگر به آن جا بروید سفری هیجان انگیز را برای خودتان رقم می زنید.

سواحل آنتالیا

برج ساعت آنتالیا و دریای مدیترانه

با شناخت کلیاتی از جاذبه های وارنا و آنتالیا بار دیگر انتخاب یکدام از این شهرها برای سفر مطمئنا سخت تر شد. اما ادامه این بخش را به هیچ عنوان از دست ندهید!

هتل های وارنا 

وارنا که از زیباترین شهرهای ساحلی جهان و بلغارستان است با برخورداری از بهترین و لاکچری ترین هتل ها به یکی از شهرهای توریستی جهان تبدیل شده است. در هتل های وارنا که اکثرا کنار دریای سیاه هستند با برخورداری از سواحل اختصاصی، دید از اتاق به دریا، خدمات 24 ساعته و امکانات تفریحاتی فراوان شرایط را بگونه ای فراهم شده تا مسافران تور بلغارستان تمامی روزهای سفر خود را در همان هتل بگذرانند.

تصویری از یک هتل

هتل آسترا وارنا

هتل های آنتالیا

امروزه آنتالیا به یکی از قطب های گردشگری ترکیه و اروپا تبدیل شده است. همین امر موجب شده است تا انواع هتل ها در این شهر مشاهده شوند. از هتل های لوکس آنتالیا گرفته تا هتل های ارزان قیمت آنتالیا که مناسب هر سلیقه و بودجه گردشگان این شهر هستند. از بهترین هتل های آنتالیا میتوان به هتل آستریا کرملین پالاس آنتالیا، هتل پورتوبلو آنتالیا و هتل گرانادا لاکچری بلک آنتالیا اشاره کرد. این هتلها و دیگر هتلهای شهر بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند. ارزانترین زمان سفر به انتالیا وقتی است که سایر مسافرین کمتر درخواست سفر به این شهر زیبا را دارند.

هتل تایتانیک آنتالیا

هتل تایتانیک آنتالیا

تور هوایی آنتالیا و وارنا

از نکات مهمی که باید در انتخاب تور خود به آن دقت داشته باشید انتخاب پروازتان است.
 از تهران تا بلغارستان هیچ پرواز مستقیمی وجود ندارد و تنها پروازهای غیر مستقیم که توقف هم دارند پروازها را انجام میدهند. اما تنها در فصل توریستی سال مثل تابستان پرواز مستقیم تهران وارنا انجام می گیرد.
ماهان ایر از جمله ایرلاین های خوبی است که پرواز مستقیم میان تهران وارنا را انجام میدهد و طول این پرواز حداقل 3 ساعت و 15 دقیقه می باشد.
از طرفی شما اگر بخواهید تور آنتالیا خریداری کنید و با ایرلاین داخلی به آنتالیا سفر کنید در قرودگاه این شهر فرود نمی آیید بلکه یا باید به فرودگاه دنیزلی و یا اسپارتا بروید که به این شکل هرچند ممکن است هزینه تور آنتالیا کمی ارزان تر باشد اما از هرکدام از دو فرودگاه ذکر شده حداقل 3 الی 4 ساعت باید به صورت زمینی طی کنید تا به هتل مورد نظرتان برسید. اما اگر پرواز خارجی مثل ترکیش خریداری نمایید هرچند هزینه کمی بیشتر میشود اما بدون دردسر و سختی به آنتالیا میرسید.

راهنماهای ویژه

راهنمای سفر به وارنا بلغارستان

راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

هزینه های سفر به وارنا

هزینه های سفر به آنتالیا

قیمت تور آنتالیا و وارنا

هزینه سفر با تور وارنا در گام اول به این بستگی دارد که شما چه فصولی را برای سفر خود انتخاب کنید. مطمئنا فصول پاییز و زمستان و ایام بعد از تعطیلات نوروزی قیمت تورها ارزانتر هستند از طرفی خرید بلیط هواپیماهای خارجی با توجه به مطالبی که که در بالا گفته شد در بالا رفتن هزینه تور موثر است. 
از بابت هزینه رزرو هتل هم می توان گفت که قیمت هتل 5 ستاره ALL در وارنا خیلی بیشتر از هتل 5 ستاره UALL در آنتالیا می باشد.

سوالات متداول

آیا برای سفر به وارنا اخذ ویزای شنگن الزامیست؟

در حال حاضر بلغارستان عضو اتحادیه شنگن نیست.

بهترین فصل سفر به آنتالیا چه موقع است؟

اکثر مسافران برای تفریح به آنتالیا می روند و از طرفی در فصل تابستان درب تمامی هتل های خوب و ساحلی بر روی مسافران باز است و می توان از تمامی امکانات آن ها در این موقع از سال استفاده کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt