داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 خرداد ، 1400

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش + عکس و آدرس

کشتی یونانی در ساحل کیش به همراه عکس هایی از داخل کشتی یونانی و داستان به گل نشستن کشتی یونانی کیش و تاریخچه و قیمت بلیط کشتی یونانی کیش

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشتی یونانی در ساحل کیش به همراه عکس هایی از داخل کشتی یونانی و داستان به گل نشستن کشتی یونانی کیش و تاریخچه و قیمت بلیط آن را در این بخش مطالعه نمایید.

در طول تاریخ، کشتی ها و هواپیماهایی بودند که در زمان خودشان از سازه های بی نظیر به شمار می رفتند اما در اثر وقوع اتفاقاتی دیگر هیچ وقت نتوانستند همچون سابق فعالیت خود را از سر بگیرند. شاید یکی از شنیدنی ترین و مطرح ترین کشتی ها در دنیا که اکثرا داستان آن را شنیده ایم و یا فیلم آن را دیده ایم کشتی تایتانیک بوده که به بزرگ ترین کشتی جهان شهرت داشت و سازنده آن معتقد بود هیچ چیزی نمی تواند این سازه را نابود کند اما در 15 آوریل 1912 میلادی هنگامی که قصد عزیمت از ساوتهمپتون انگلستان به نیویورک آمریکا را داشت در اثر برخورد به کوه یخی به همراه 1514 نفر از مسافران و خدمه خود غرق شد. این فقط یک نمونه مشهور از حوادث می باشد. مسلما در طول تاریخ اتفاقات مختلفی برای کشتی ها در هر منطقه رخ داده که هرکدام داستان های شنیدنی خاص خود را دارند و ما هم در این بخش قصد داریم ماجرای جالب کشتی یونانی در ایران را به شما علاقه مندان بازگو کنیم.

کشتی یونانی در ساحل کیش

عکس کشتی یونانی جزیره کیش

کشتی یونانی کجاست

در 4 مرداد سال 1345 در نزدیکی روستای باغو در بخش غربی جزیره کیش، کشتی یونانی (با نام کوالا اف) در سواحل این جزیره هنگامی که قصد داشت از ایران به یونان باز گردد به گل نشست و همین امر موجب تعجب اهالی بومی این روستا شد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری فکر می کنند کوالا اف، یک کشتی پرتغالی در کیش است و حتی تعدادی نیز بر این باورند که کشتی یونانی در قشم قرار دارد اما حقیقت این است که این سازه متعلق به یونان بوده و چندین سال است که کشتی یونانی در جزیره کیش قرار دارد و امروزه به نماد و یکی از جاذبه های توریستی کیش تبدیل شده است. 

کشتی یونانی در نقشه کیش

کشتی یونانی کیش نقشه

تاریخچه کشتی یونانی

در سال 1322 شرکت ویلیام هامیلتون(william hamilton and company)، در کشور اسکاتلند کشتی را به وزن 7061 تن و به طول 136 متر ساخت. اين كشتی در سال های بين 1388 تا سال 1344، در مالكيت خطوط كشتيرانی ايران با نام‌های سيروس فارس‌ و همدان در تردد بوده است. جالب است که بدانید کشتی یونانی نام هایی چون: امپایر ترومپت، نچرالیست، کوروش پارسی، همدان و زمانی که کشتی به گل نشست نامش کولا اف بوده است. البته دلیل اینکه این کشتی با نام کشتی یونانی شناخته می شود این است که آخرین مالک کشتی فرانگولیس و کلیافس از یونان بوده اند و به همین دلیل نام کولااف را از آن خود کرد. سرانجام در سال 1345 میلادی این کشتی در جزیره کیش به گل نشست و درحالیکه 80 روز تلاش مستمر برای بیرون کشیدن آن انجام شد اما به دلیل وزن بالای این کشتی هیچ موفقیتی حاصل نشد و باتوجه به اینکه از نظر اقتصادی هم دیگر مقرون به صرفه نبود سرانجام مسافران و خدمه مجبور به ترک آن شدند و بار آن هم که نفت بود به طور کامل تخلیه شد. حال کشتی یونانی (greek ship kish) به مکانی تبدیل شده که هر مسافری در سفر با تور کیش به این جزیره، بازدید از آن را در اول برنامه خود قرار می دهد.

عکس قدیمی کشتی یونانی

عکس قدیمی کشتی یونانی

داستان به گل نشستن کشتی یونانی

داستان ها و روایت های گوناگونی درباره نحوه به گل نشستن کشتی یونانی وجود دارد. مثلا در یکی از داستان ها اینگونه آمده است که ناخدای کشتی عاشق یک دختر ایرانی می شود اما خانواده این دختر، ناخدا را قبول نمی کنند و روزی ناخدای کشتی با او قرار می گذارد که به زودی با کشتی خود آن دختر را به یونان می برد تا اینکه این اتفاق برای کشتی رخ می دهد و این وصال اتفاق نمی افتد. در یکی دیگر از داستان های روایت شده به این شکل است که صاحب کشتی در حال ورشکستگی مالی بوده و با همکاری ناخدا و ملوانان‌ها کشتی برای اینکه خسارت زیادی را از بیمه دریافت کنند این اتفاق را رقم زدند. همچنین عده ای از مردم در این منطقه نقل کرده اند که ناخدای کشتی یونانی مست بوده و این حالت مستی موجب شده تا کشتی به این سر و وضع بیفتد. اما نظریه ای که به واقعیت بیشتر نزدیک تر است این می باشد که هوا مه آلود بوده و از طرفی در جزیره کیش فانوس دریایی وجود نداشته و کشتی به اشتباه به طرف جزیره آمده و به گل نشسته است.

عکس هایی از کشتی یونانی

عکس هوایی از کشتی یونانی

قیمت بلیط کشتی یونانی در کیش 

 در گذشته بازدید از داخل کشتی یونانی با پوشیدن لباس غواصی و قایق سواری امکان پذیر بود اما اخیرا باتوجه به اینکه پیش بینی می شود کشتی یونانی بر اثر فرسایش تخریب شود برنامه غواصی اجرا نمی شود. از طرفی برای بازدید از کشتی، مبلغی لازم به پرداخت نیست و بازدیدکنندگان اکثرا برای تماشای غروب آفتاب در سواحل کیش از این منطقه بازدید و عکاسی می کنند.

عکس هایی از داخل کشتی یونانی

عکس هایی از داخل کشتی یونانی

کشتی یونانی سالم

کشتی یونانی سالم و بدون شکستگی

آدرس کشتی یونانی جزیره کیش

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

حال که غرق در تاریخ چند صد ساله کیش شدید و کشتی یونانی را شناختید با دیگر جاذبه های این جزیره آشنا شوید

فیلم از کشتی یونانی در غروب آفتاب

سوالات متداول

بازدید از داخل کشتی یونانی شدنی هستش؟

خیر اما بسیاری از طریق قایق به سمت کشتی میروند

اینکه میگویند کشتی یونانی فروخته شده واقعیت دارد؟

اگر منظور در حال حاضر است که این خبر شایعه ای بیش نیست.

آدرس کشتی یونانی کجاست؟

این کشتی در بخش غربی جزیره کیش و در سواحل نقره فام قرار دارد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt