بهترین گشت و گذار را در بهترین جاذبه های گردشگری دبی تجربه کنید

بهترین گشت و گذار را در بهترین جاذبه های گردشگری دبی تجربه کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 آبان ، 1398

بهترین گشت و گذار را در بهترین جاذبه های گردشگری دبی تجربه کنید

دبی با مراکز خرید بسیار شیک دارای برندهای معروف، خود را از یک قرارگاه کویری به یک مقصد تفریحی و جایی که گردشگران برای خریدهای متنوع، گرفتن حمام آفتاب و تفریح خانوادگی به آن سفر می کنند، تبدیل کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دبی محبوب ترین مقصد گردشگری تعطیلات در امارات متحده عربی است. این شهر از مراکز خرید بسیار شیک با برندهای معروف، خود را از یک قرارگاه کویری به یک مقصد تفریحی و جایی که گردشگران برای خریدهای متنوع، گرفتن حمام آفتاب و تفریح خانوادگی به آن سفر می کنند، تبدیل کرده است. دبی به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری مانند برج خلیفه (بلندترین برج جهان)، مراکز خرید، بزرگترین آکواریوم جهان و فضای اسکی سرپوشیده کاملا مشهور است. اما به جز این مکان ها، جاذبه های گردشگری دیگری در دبی وجود دارد که گردشگران تور دبی را به خود جذب می کند. برای آشنایی با آن ها ما را همراهی کنید.

قایق قدیمی در دبی

دبی مال، بهترین مکان برای خرید

دبی مال مرکز خرید اصلی شهر دبی است و ورود به برج خلیفه و همچنین آکواریوم دبی را فراهم می کند. اگر به دنبال گزینه های سرگرمی بیشتری هستید، یک سالن اسکیت روی یخ، شهربازی و مجموعه سینما نیز در این مرکز خرید وجود دارد. گشتن در دبی مال تنها به خرید و غذا خوردن ختم نمی شود و تقریبا همیشه رویدادهای خاصی از جمله موسیقی زنده و نمایش مد در این بازار بزرگ برگزار می شود که معروف ترین آنها جشنواره خرید سالانه دبی در ژانویه و فوریه و جشنواره تابستانی دبی در ماه های جولای و آگوست است.

ورودی دبی مال

نهر دبی و منطقه آل سیف، منطقه ی تاریخی دبی

نهر دبی شهر را به دو قسمت دیره در شمال و بور دبی در جنوب تقسیم می کند. نهر دبی عنصر موثری در رشد و نمو شهر بوده است. عمر روستاهای کوچک در کنار نهر دبی به 4000 سال نیز می رسد و این در حالی است که دوران مدرن دبی از دهه 1830 میلادی که قبیله بنی یاس در این منطقه مستقر شدند، آغاز شد. بسیاری از لنج ها و کشتی هایی که مقصد هایی چون کویت، ایران، عمان، هند و شمال آفریقا دارند، از این منطقه سفر خود را آغاز می کنند. برای گشت و گذار در نهر دبی، می توانید یکی از قایق های مسافرتی را که به عنوان قایق های توریستی فعالیت می کنند، در اختیار گرفته و دبی را از درون نهر دبی ببینید.

قایق های گردشگری در نهر دبی

مسجد جمیرا، زیباترین مسجد دبی

مسجد جمیرا از نظر خیلی ها زیباترین مسجد و جاذبه های گردشگری دبی به حساب می آید و یک نسخه کپی از مسجد الازهر قاهره می باشد که هشت برابر آن وسعت دارد و یکی از نمونه های عالی معماری اسلامی است. این سازه سنگی در سنت فاطمیان قرون وسطایی با دو مناره که جزئیات ظریفی را در کارهای سنگی به نمایش می گذارد، ساخته شده است. مسجد جمیرا به هنگام عصر و غروب آفتاب، زمانی که با چراغ های زیبا نورپردازی می شود، بسیار زیبا و جذاب است.

مسجد جمیرا دبی

میراث دریایی و دهکده غواصی دبی

میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی و همچنین غواصی این شهر، دو پایه اصلی اقتصادی تاریخی دبی می باشند. در دهکده غواصی دبی که در بور دبی واقع شده است، علاوه بر دیدن آثار دریایی، تفریحی با گشت و گذار در زندگی سنتی بادیه نشینی و روستای ساحلی که دارای خانه های قدیمی، یک قهوه خانه سنتی و یک بازار کوچک است و سفالگران و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها به فروش می رسانند، بسیار لذت بخش است. موسیقی و رقص محلی دبی نیز از اکتبر تا آوریل در این مکان برگزار می شود.

قایقی در دهکده دریایی و غواصی دبی

پناهگاه حیات وحش راس الخور

لازم نیست خیلی زیاد از آسمان خراش ها دور شوید تا یک پناهگاه طبیعی حیات وحش را پیدا کنید. پناهگاه حیات وحش راس الخور شامل جنگلهای حرا و تالابهای نهر دبی است و توقفگاه مهمی در مسیرهای مهاجرت پرندگان می باشد. تالاب راس الخور مکان مناسبی برای دیدن فلامینگوها در زمستان و زمانی که دسته های انبوه این پرندگان صورتی در میان تالاب ها عبور می کنند و در پشت سر هم قرار می گیرند، می باشد. انواع مختلفی از مکانهای پنهان در این پارک ایجاد شده است که به تماشاچیان پرندگان امکان دیدن مناظر زندگی پرندگان را می دهد.

کوچ پرندگان به تالاب راس الخور دبی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt