یافته‌های جدید دوره پارینه سنگی در غار کلدر

یافته‌های جدید دوره پارینه سنگی در غار کلدر

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

یافته‌های جدید دوره پارینه سنگی در غار کلدر

رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور اعلام کرد: در پی کاوش‌های غار کلدر در مورد سنت‌های ابزارسازی مربوط به دوره پارینه سنگی میانه و جدید، یافته‌های جدیدی به کشف رسیده است. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور اعلام کرد: در پی کاوش‌های غار کلدر در مورد سنت‌های ابزارسازی مربوط به دوره پارینه سنگی میانه و جدید، یافته‌های جدیدی به کشف رسیده است. در ادامه خبر  الفبای سفر را دنبال کنید.

کاوشهای جدید  در غار کلدر

در حاشیه بازدید از فصل سوم کاوش در غار کلدر خرم آباد روح الله شیرازی گفت: یافته‌های جدیدی در مورد سنت‌های ابزارسازی که دوره پارینه سنگی میانه و جدید مربوط است در این فصل از کاوش بدست آمده است.رئیس پژوهشکده باستان شناسی کشور ادامه داد: در این کاوش در مورد وضعیت معیشتی و رژیم غذایی در دوره پارینه سنگی به شواهدی دست پیدا کرده ایم که این اطلاعات با انجام آزمایشات لازم تکمیل خواهد شد.

وی به مطالعات انجام شده در غارهای تاریخی دره خرم آباد از جمله قمری، کنجی و یافته اشاره کرد و افزود: به طور یقین با جمع آوری اطلاعات به دست آمده از این غارها، اطلاعات تقریبا کامل و جامعی از وضعیت و استمرار حضور انسان در دره خرم آباد کسب خواهیم کرد.

در این بازدید  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان امین قاسمی با ابراز رضایت از تیم کاوش غار کلدراز رئیس پژوهشکده باستان شناسی در خواست کرد پیگیری لازم نسبت به صدور مجوز ادامه کاوش در غار کلدر را انجام شود.

طبق این گزارش، از تاریخ ۹۸/۱/۶ کاوش باستان شناسی در غار کلدر  به سرپرستی دکتر بهروز بازگیر شروع به کار کرده است.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.)

غار کلدر لرستان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt