گردشگری متفاوت مارماریس در زمستان را از دست ندید

گردشگری متفاوت مارماریس در زمستان را از دست ندید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اسفند ، 1398

گردشگری متفاوت مارماریس در زمستان را از دست ندید

شاید تماشای غروب خورشید در سواحل مارماریس در تابستان بسیار جذاب باشد ولی این باعث نمی شود تا در زمستان تفریحات متفاوت مارماریس را تجربه نکنید. از بازدید از روستاهای اطراف گرفته تا قدم زدن در خیابانها خلوت، با الفبای سفر با گردشگری زمستانی در مارماریس آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شاید تماشای غروب خورشید در سواحل مارماریس در تابستان بسیار جذاب باشد ولی این باعث نمی شود تا در زمستان تفریحات متفاوت مارماریس را تجربه نکنید. از بازدید از روستاهای اطراف گرفته تا  قدم زدن در خیابانها خلوت، با الفبای سفر با گردشگری زمستانی در مارماریس آشنا شوید.

گردش و قدم زدن در خیابانهای و سواحل خلوت 

اگر ترجیح می دهید تا در زمانی سفر کنید که گردشگران کمتری در شهر باشند و با خیال راحت به دور از جمعیت در خیابانها و یا سواحل مارماریس قدم بزنید، زمستان بهترین زمان سفر است. گردشگران زیادی در تابستان به مارماریس سفر می کنند ولی در زمستان و خلوت بودن شهر به راحتی می توانید در خیابانها گردش کنید و کافه ها و رستورانهای مختلف را ببینید؛ کافه های دنج و خلوت که با خیال آسوده و به دور از هر گونه شلوغی می توانید در یکی از آنها یک فنجان چای یا قهوه بنوشید.

مارماریس شهر قدیمی و تاریخی با زمستانهایی با آب و هوای معتدل و گاهی بارانی برای بسیار از گردشگران تور مارماریس دوست داشتنی و جذاب است. خیابانها و کوچه های باریکی و سنگ فرش شده؛ سواحل خلوت که در تابستان مملو از توریست است ولی در زمستان میتوانید به راحتی مردم شهر را ببینید و از تماشای خانه های دیدنی و قدیمی و دریای بی کران لذت ببرید.

سواحل مارماریس-الفبای سفر

لذت بردن از آب و هوای خنک و معتدل 

اگرچه زمستان، دمای هوا گرم تابستان را ندارد ولی این باعث نمی شود تا با وجود هوای خنک و پوشیدن لباسهای گرم از سفر خود لذت نبرید. احتمالا محلی ها به شما خواهند گفت که هوا سرد خواهد شد و نیاز است که یک ژاکت گرم بپوشید و حتی احتمال بارش باران هم وجود دارد، پس بهتر است در چمدان خود لباسهای گرم همراه ببرید. آب و هوای زمستانهای ماماریس مانند انگلستان است. 

با این حال اگر می توانید غذای خود را در فضای بیرون یا کافه های که تراس دارند میل کنید و از هوای دلپذیر در تور ماماریس تعطیلات سال نوی میلادی لذت ببرید. برای شبها نیز لباس گرم بپوشید و با خیال آسوده تفریحات شبانه ماماریس را آغاز کنید.

هوای زمستانی مارماریس،الفبای سفر

با مردم محلی گفتگو کنید

تفریحات زمستانه ماماریس با تابستان متفاوت است و چهره جدیدی از شهر را ارایه می دهد. اگر دوست دارید از جاذبه های گردشگری ماماریس دیدن کنید و هویت واقعی شهر را کشف کنید، بهترین راه برای انجام این کار این است که با مردم محلی گفتگو کنید که این امکان تنها در زمستان برای شما فراهم است چرا تابستان با توجه به شلوغی شهر فرصت این کار را پیدا نمی کنید.

مردم محلی ماماریس در زمستان کافه، رستورانها و بارها را بازسازی می کنند و یا در دکور و شکل ظاهری آنها تغییر ایجاد می کنند. شما در زمستان فرصت این را پیدا می کنید تا در کافه ها و رستورانها در کنار میز یک خانوداه ترک تبار بنشینید و یا با آنها گفتگو کنید، یا در مغازه ها زمانی که مشغول خرید کردن هستید و یا در خیابانها می توانید در فضای خلوت و آرام ساعت ها با آنها گفتگو کنید و با آداب و رسوم آنها در تور مارماریس تعطیلات ژانویه 2019 آشنا شوید.

در حالی که در زمستان تعدادی از کافه ها و بارها بسته است ولی رستورانهای محلی باز هستند و این به معنی است که با مردم بومی روبه رو می شوید و البته در این موقع غذاها و نوشیدنی ها کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت و این فرصت عالی است تا غذای محلی و ترکی را با طعم واقعی و خوشمزه تر میل کنید.

کافه-های-ماماریس،الفبای سفر

از روستاهای اطراف دیدن کنید

برای اینکه از تعطیلات زمستانی ماماریس نهایت استفاده را ببرید به شما پیشنهاد می کنیم که یک خودرو اجاره کنید و چند روز را به بازدید از روستاهای اطراف اختصاص دهید. با این کار با زندگی سنتی مردم ترکیه آشنا می شوید و از تماشای روستایی با مناظر زیبا و نفس گیر و معماری خانه ها لذت می برید.

پیشنهاد ما به شما روستای Camli است که برای سرو صبحانه های خوشمزه شهرت زیادی دارد. صبحانه ای کامل و مفصل که شامل پنکیک، تخم مرغ و نان محلی به همراه خیار و گوجه را در این روستا می توانید امتحان کنید.

روستای Camli دارای ساختمانهای قدیمی است که تاریخ ساخت برخی از آنها به سال 1850 بر می گردد که تماشای بناهای این روستا و گشت و گذار در اطراف روستا در تور مارماریس لحظه آخری را از قلم نیاندازید.یکی از نکات جالب در مورد این روستا این است که به علت داشتن درختان کاج زیاد نام آن Camli است زیرا Camli به زبان ترکی به معنی درخت کاج است. 

سفر به ماماریس در هر فصلی جذابیتهای منحصر به خود را دارد. تابستان با روزهای بلند و شبهای مهتابی ولی زمستان چهره منحصر به فردی را از خود نشان می دهد. اگر می خواهید سفر شما به مارماریس با خیال آسوده و آرام و همراه با کشف زیبایها باشد، بهترین فصل برای سفر به این شهر فصل زمستان است.

روستای-Camli،مارماریس-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt