فستیوال اگزیت صربستان (Exit festival)

فستیوال اگزیت صربستان (Exit festival)

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 مهر ، 1397

فستیوال اگزیت صربستان (Exit festival)

فستیوالهای موسیقی در هر نقطه دنیا که برگزار گردد با جشن و شادی و هیجان همراه است. این بار همراه با الفبای سفر می خواهیم به فستیوال اگزیت که یک جشنواره موسیقی مطرح در کشور صربستان است اشاره کنیم تا در سفر با تور صربستان در این جشنواره که در ماه تیر برگزار می شود شرکت کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فستیوالهای موسیقی در هر نقطه دنیا که برگزار گردد با جشن و شادی و هیجان همراه است. این بار همراه با الفبای سفر می خواهیم به فستیوال اگزیت که یک جشنواره موسیقی مطرح در کشور صربستان است اشاره کنیم تا در سفر با تور صربستان در این جشنواره که  در ماه تیر برگزار می شود شرکت کنید.

تاریخچه فستیوال اگزیت صربستان

فستیوال اگزیت صربستان یکی از مشهورترین جشنوارهای موسیقی در اروپا است که هر سال در یکی از شهرهای کشور صربستان، نووی ساد برگزار می گردد.در مورد تاریخچه این فستیوال باید گفت که برای نخستین بار ایده این جشنواره به عنوان فعالیت دانشجویی مطرح شده تا صلح و دموکراسی در صربستان و منطقه بالکان ترویج پیدا کند.این حرکت دانشجویی در سال 2000 اتفاق افتاد و ایده این جنبش این است که زندگی جوانان باید با موسیقی و شادی و جشن همراه باشد.

فستیوال اگزیت صربستان-الفبای سفر

برگزاری فستیوال اگزیت صربستان

این فستیوال بزرگ موسیقی در ژانرهای گوناگون برگزار می شود و هنرمندان برجسته و مشهور بین الملی در انواع زمینه های موسیقی مانند پاپ، راک، دنس، هیپ هاپ، الکترونیک، متال در این جشنواره حضور دارند و به همین علت است که فستیوال اگزیت صربستان به عنوان یکی از بزرگترین فستیوال‌های موزیک اروپا به شمار می رود و بیش از 40 هزار نفر شرکت کننده از اقصی نقاط دنیا برای حضور در این جشنواره به صربستان با تور صربستان سفر می کنند.
از هنرمندان مطرح و مشهور شرکت‌کننده  که در سال 2017  دراین فستیوال شرکت کردند می‌توان به Paul Kalkbrenner، Jason Derulo، Jake Bugg، Rag’n’Bone Man، Liam Gallagher، Hardwell، The Jesus & Mary Chain و The Killers اشاره کرد.
این جشنواره معروف دارای عناوین معتبر نیز می باشد مانند: بهترین جشنواره اروپا بزرگ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، بهترین فستیوال متوسط اروپا در سال ۲۰۱۵، بهترین جشنواره خارج از کشور در سال ۲۰۰۷ در مراسم UK Festival Awards، از دیگر افتخارات این فستیوال می تواند انتخاب شدن به عنوان یکی از ده فستیوال برتر بزرگ اروپا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ و یکی از ده فستیوال برتر خارج از کشور در سال ۲۰۱۳ در مراسم UK Festival Awards نیز اشاره کرد.

فستیوال اگزیت صربستان توجه رسانه‌های بین‌المللی را  نیز به سوی خود جلب کرده به طوری که در سال ۲۰۱۱ طبق بررسی سی‌ان‌ان جزو لیست ۹ فستیوال برتر جهان قرار گرفت. همچنین در سال 2006 گاردین از فستیوال اگزیت به عنوان بهترین جشنواره دنیا و به عنوان بهترین مقصد و رویداد گردشگری در سال 2008 نام برده است. در سال 2012 مجله سان انگلیس این فستیوال را جزو ۸ فستیوال برتر قرار داده و از آن به عنوان یکی از بهترین رویدادهای گردشگری نام برده است. یورو نیوز هم در سال ۲۰۱۳ از این فستیوال به عنوان یکی از بهترین فستیوال‌ها دنیا یاد کرده است.

فستیوال اگزیت صربستان در شهر نووی ساد برگزار می شود. نووی ساد از شهرهای شمالی صربستان بوده و در مجاور رود دانوب قرار دارد.نووی ساد در زبان صربی به معنی «کوچ‌نشین نو» است. این شهر دومین شهر بزرگ صربستان بعد از بلگراد است. فستیوال اگزیت هر سال در ماه جولای برگزار می شود، اما تاریخ دقیق آن هر سال متغیر است.  این فستیول در سال ۲۰۱۷ از پنجم تا نهم ماه جولای برگزار شد و زمان برگزاری آن در سال ۲۰۱۸ به مدت ۴ روز و از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ جولای (۲۱ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۷) می باشد در کنار بازدید از جاذبه های گردشگری صربستان، در این فستیوال جذاب و شاد شرکت کنید.

فستیوال اگزیت صربستان-الفبای سفر

   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt