Fan ID(فن آیدی) چیست؟

Fan ID(فن آیدی) چیست؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 خرداد ، 1400

Fan ID(فن آیدی) چیست و نحوه اخذ آن چگونه است؟

Fan ID (فن آیدی) چیست؟ طبق قوانین روسیه برای تماشای جام ملت های اروپا، علاوه بر بلیط، شما یک کارت شناسایی شخصی نیاز دارید. برای اخذ آن و اطلاعات بیشتز همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کارت هواداری فوتبال

طبق قوانین روسیه ،برای شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 و همچنین جام ملت های اروپا 2021، علاوه بر بلیط ، شما به یک کارت شناسایی شخصی به عنوان شناسه Fan ID (فن آیدی)، نیاز دارید. این Fan ID (فن آیدی) به هرمتقاضی تعلق می گیرد وتهیه آن برای همه دارندگان بلیط، از جمله ساکنان روسیه و کودکان، واجب است. برای شهروندان کشورهای خارجی، این شناسه همچنین حق ورود بدون ویزا به روسیه را می دهد. شما باید یک Fan ID(فن آیدی) تهیه  کرده و از آن برای تمام مسابقات یورو 2021 همراه با بلیط خود، استفاده کنید. پس اگر مسافر تور روسیه هستید و قصد تماشای بازیها را از نزدیک دارید حتما این بخش را بخوانید.

فن آیدی طرفداران برای حضور در استادیوم

فن آیدی هواداران شرکت کننده در یورو 2021

اقدام برای تهیه شناسه فن آیدی (Fan ID)

برای تهیه شناسه Fan ID(فن آیدی) شما میتوانید ، به صورت آنلاین از  طریق وب سایت مرکز ثبت نام فن آیدی ، نسبت به دریافت آن اقدام کنید.
اگر به صورت آنلاین برای تهیه شناسه Fan ID(فن آیدی) اقدام میکنید ،نیازمند به  تهیه اطلاعات زیر هستید:

  • نام و نام خانوادگی (اسم مستعار در صورت دارا بودن)
  • تاریخ تولد
  • جنسیت
  • اطلاعات گذرنامه یا اطلاعات شناسه برای افراد غیرشهروند این کشور (نوع مدرک، شماره سریال، و غیره).

 در نظر داشته باشید مدرکی که شما برای ثبت نام شناسه Fan ID استفاده می کنید، ممکن است متفاوت از مدرکی باشد که شما برای خرید بلیط های مسابقات استفاده می کنید.

  • سیتیزن
  • شماره تلفن همراه
  • آدرس پست الکترونیکی
  • آدرس پستی برای تحویل شناسه فن آیدی
  • ارائه عکس رنگی که در 6 ماه اخیر گرفته شده است. 
  • فایل تصویر باید در قالب .jpg یا .jpeg باشد، حجم آن کمتر از 1 مگابایت باشد و اندازه آن حداکثر 420x525 پیکسل باشد. پس زمینه عکس باید ساده باشد، چشمان شما در عکس بایستی باز و صورت باید به طور واضح و شفاف باشد.

برای ارسال درخواست خود، اگر قصد تهیه چند بلیط دارید، به ارقام بلیط، ویا شماره سفارش نیاز دارید. که بسته به تعداد بلیطی که تهیه میکنید میتوانید از آن شماره چندین بار استفاده کنید.

پس از ارسال درخواست،  شما یک پیام متنی را در تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد و ایمیل تاییدیه  نیزبه شما ارسال می شود. درخواست برای شناسه Fan ID  در مدت 72 ساعت بررسی می شود.
پس از آن، شما یک پیام جدید در مورد وضعیت برنامه خود دریافت خواهید کرد.

اگر می خواهید یک بار دیگر ثبت نام کنید یا فرم درخواست خود را تغییر دهید، باید منتظر دریافت پیام نسبت به وضعیت درخواست باشید و مجددا ثبت نام کنید. این فقط در مورد مواردی است که می خواهید املا نام یا نام خانوادگی و یا اطلاعات تاریخ تولد خود را اصلاح کنید، تمام اطلاعات دیگر فقط در مرکز ثبت نام شناسه فن آیدی قابل تغییر است.
شما همچنین می توانید شناسه Fan ID(فن آیدی) خود را در مراکز ثبت نام دریافت کنید که به زودی در همه شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال قابل دسترسی خواهد بود.
ثبت نام در مرکز مدت کوتاهی زمان می برد؛ کارکنان عکس های شما را دریافت میکنند، مدارک و شماره بلیط / شماره سفارش آنلاین را بررسی می کنند. اگر به مرکزمراجعه می کنید گذرنامه ، پاسپورت، شماره بلیط و یا شماره سفارش را همراه خود داشته باشید.

نمونه کارت هوادارای فوتبال

نمونه فن آیدی یک هوادار

دریافت شناسه Fan ID(فن آیدی)

اگر  درخواست شناسه Fan ID ( فن آیدی) شما تایید شده باشد، می توانید آن را در مراکز ثبت نام ، از طریق ایمیل یا به طور مستقیم در استادیوم دریافت کنید. شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت از هیچ کشوری و کشورهای عضو پیمان ویزا Visa Waiver Countries (38 کشوری که مورد تائید ایالات متحده دارای ویزای سفارشی، امکان صدور ویزا تا 90 روز جهت مقاصد کاری و گردشگری هستند) می توانند شناسه Fan ID را از طریق ایمیل دریافت کنند.
شناسه های Fan ID می تواند از مرکز ثبت نام توسط متقاضی با نشان دادن گذرنامه یا عکس یا توسط وکیل متقاضی جمع آوری شود.
در این مورد، وکیل باید مدارک شناسایی همراه داشته باشد، یک کپی از گذرنامه متقاضی، وکالتنامه رسمی، یک بلیط بازی یا چاپی با شماره سفارش بلیط را همراه داشته باشد.

به دلیل همه گیری ویروس کرونا (COVID-19) ، اتحادیه اتحادیه های فوتبال اروپا (یوفا) تصمیم گرفته است مسابقات UEFA EURO 2020 by را به مدت یک سال به تعویق بیندازد. مسابقات UEFA EURO 2021  بین 11 ژوئن و 11 ژوئیه 2021 برگزار می شود.

شناسه های FAN صادر شده قبلی برای حضور در مسابقات UEFA EURO 2021، و همچنین ورود و خروج از فدراسیون روسیه در سال 2021 معتبر نخواهند بود. هر تماشاگر برای حضور در مسابقات UEFA EURO 2021 in در سن پترزبورگ باید یک FAN ID به روز داشته باشد و اگر قصد دارد با استفاده از FAN ID خود بدون ویزا به فدراسیون روسیه وارد و خارج شود.

سوالات متداول

آیا می توانم قبل از خرید بلیط مسابقه FAN ID بگیرم؟

نه ، شناسه FAN فقط برای دارنده بلیط بازی UEFA EURO 2021 در سن پترزبورگ قابل صدور است.

آیا می توانم پس از خرید بلیط، اما بدون داشتن بلیط ، شناسه FAN خود را دریافت کنم؟

شما فقط زمانی که درخواست خود را برای فن آیدی ارائه می دهید به تاریخ بلیط خود نیاز خواهید داشت. برای جمع آوری فن آیدی خود، به بلیط موجود نیازی نخواهید داشت. با این حال، اگر در برنامه فن آیدی شما خطایی مشاهده شود ، ممکن است شماره سفارش یا شماره بلیط شما لازم باشد.

مدت اعتبار FAN ID چقدر است؟

تماشاگران می توانند از شناسه طرفداری (فن آیدی) خود در کل دوره زمانی که مسابقات UEFA EURO 2021 در سن پترزبورگ (فدراسیون روسیه) برگزار می شود استفاده کنند

اگر برنامه تأیید شده است  چگونه می توانم FAN ID خود را دریافت کنم؟

اگر درخواست شما تأیید شود ، می توانید FAN ID خود را در مراکز توزیع FAN ID جمع آوری کنید.آدرس ها و ساعات کار مراکز توزیع FAN ID در وب سایت رسمی www.fan-id.ru در قسمت Where to Get منتشر خواهد شد. شهروندان فدراسیون روسیه می توانند شناسه FAN خود را در یکی از دفاتر پست دریافت کنند. شهروندان و افراد بی تابعیت خارجی می توانند شناسه FAN خود را از طریق پست یا یکی از مراکز ویزای VFS Global دریافت کنند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt