استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) میزبان جام جهانی 2018 روسیه

استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) میزبان جام جهانی 2018 روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اردیبهشت ، 1397

استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) میزبان جام جهانی 2018 روسیه

استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) در محل استادیوم قدیمی شهر سن پترزبورگ کی روف واقع در جزیره کرستویسکی (Krestovsky) است.استادیوم کی روف در دوره ی شوروی ورزشگاه اصلی تیم شهر سن پترزبورگ بوده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تاریخچه استادیوم پیتر آرنا

استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) در محل استادیوم قدیمی شهر سن پترزبورگ کی روف واقع در جزیره کرستویسکی (Krestovsky) است.استادیوم کی روف در دوره ی شوروی ورزشگاه اصلی تیم شهر سن پترزبورگ بوده است.استادیوم کی روف با ظرفیت 110 هزار نفر ساخته شده بود.تیم زنیت مسابقات خانگی بسیاری را در استادیم Mironych در بین سالهای 1950 تا اوایل 1990 انجام داده است.

استادیوم پیتر آرنا -الفبای سفر

بعد از فروپاشی شوروی زمان سختی برای تیم زنیت شروع شد، مشکلات اقتصادی شروع شدند و تیم از فوتبال دسته یک روسیه بیرون آمد.زنیت به استادیوم پترووسکی (Petrovsky) رفت، استادیومی که تقریبا برای دو دهه خانه زنیت شد.

به دلیل اینکه شهر سن پترزبورگ تنها یک تیم فوتبال داشت  استادیوم کی روف بی استفاده بود و تقریبا برای پانزده سال مسابقه جدی ای در آن شکل نگرفت.در سال 2005  رهبر شهر سن پترزبورگ تصمیم گرفت که استادیوم کی روف را خراب کند و در همان محل استادیوم جدیدی برای تیم اصلی شهر بسازد.در تابستان 2006 زنیت بازی خداحافظی را در استادیوم قدیمی بازی کرد.

در ابتدا قرار بود که استادیوم در بین سال های 2008-2009 راه اندازی شود و با گنجایش 55 هزار نفر باشد.


استادیوم پیتر آرنا -الفبای سفر

اما سن پترزبورگ نتوانست استادیوم را در زمان مشخص شده به دست آورد.ساخت استادیوم همراه با رسوایی هایی همراه بود، بودجه پروژه افزایش می یافت و زمان اتمام به عقب می افتاد.در سال 2010 که روسیه به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شد، تصمیم گرفته شد که از استادیوم پیتر آرنا در مسابقات جام جهانی 2018 استفاده شود و به همین دلیل به ظرفیت استادیوم افزوده شد و به ظرفیت 68 هزار نفر رسید.

در اوایل سال 2016 استادیوم هنوز تکمیل نشده بود و حتی کسی این احتمال را نمی داد که استادیوم برای جام کنفدراسیون آماده بشود.بعد از رسوایی های بزرگ در ساخت این ورزشگاه رییس جمهور روسیه شخصا کنترل ساخت استادیوم را بر عهده گرفت.یک بار دیگر پیمانکار پروژه عوض شد و کارگران شبانه روز کار کردند و نتیجه این تلاش ها، استادیوم پیتر آرنا (Piter Arena) در ماه دسامبر 2016 افتتاح گردید.

استادیوم پیتر آرنا -الفبای سفر

ویژگی های استادیوم پیتر آرنا

پیترآرنا به یک ساختمان ورزشی خاص، زیبا و بسیار مدرن تبدیل شده است.به جرات می توان گفت که در اروپای شرقی استادیومی تا این سطح وجود ندارد.هیئت یوفا این استادیوم در شهر سنت پترزبورگ را  جز استادیوم های رده بالا قرار داده است و این تاییدیه یوفا این امکان را به پیترآرنا میدهد که میزبان هر نوع مسابقه ای باشد.

یکی دیگر از ویژگی های این استادیوم سقف های متحرک این استادیوم است که این قابلیت را می دهد در هوای صاف و آفتابی از نور خورشید استفاده کند و در شرایط بد هوایی سقف استادیوم بسته شود.با این ویژگی امکان انجام مسابقات در تمامی فصل ها امکان پذیر است.

در ساخت این استادیوم توجه زیادی به امنیت و راحتی تماشاگران داده شده است.در استادیوم پیترآرنا یک سیستم تهویه برای راحتی تماشاگران در گرما و سرما تعبیه شده است. 
در این استادیوم بیش از 600 دوربین فیلمبرداری به همراه نرم افزار ویژه ای برای شناسایی و ردیابی تماشاگران داخل استادیوم نصب شده است،همچنین امکاناتی برای افراد معلول هم در نظر گرفته شده است مانند غذاخوری و سرویس های بهداشتی.

استادیوم پیتر آرنا -الفبای سفر
جمع بندی

اگرچه در زمان ساخت این استادیوم اتفاقات زیادی افتاد اما شهر سن پترزبورگ صاحب یکی از بهترین، مدرن ترین و زیبا ترین ورزشگاه ها با دسترسی راحت در اروپا شد.مهمانان جام جهانی 2018 روسیه در حین اقامت خود بدون شک از بازدید استادیوم و شهر سن پترزبورگ لذت خواهند برد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt