قلعه آمبر فورت هند

قلعه آمبر فورت هند

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

قلعه آمبر فورت هند

قلعه آمبر فورت

قلعه آمبر فورت، قلعه ای کهن و نوستالژیک در نزدیکی جیپور واقع شده است و یکی از مشهورترین و پر بازدیدترین قلعه های هند است. این قلعه جزء بهترین جاذبه های گردشگری هند می باشد و به همین دلیل در این صفحه شما را با این مکان مهم و زیبا آشنا می کنیم.

قلعه آمبر فورت

تاریخ ساخت قلعه آمبر فورت

آمبر زمانی محل حکومت شاهزاده جیپور و محل اقامت حاکمان آن سرزمین بود. Maharaja Man Singh I که رهبری ارتش امپراتور مغول را بر عهده داشت، ساخت آن را در سال 1592 بر روی بقایای به جا مانده از یک قلعه قرن یازدهمی آغاز کرد. حاکمان بسیاری پیش از انتقال پایتخت به جیپور در سال 1727 در قلعه سکونت داشته اند. معماری قلعه آمبر فورت تلفیق قابل توجهی از سبک های Rajput (هندو) و Mughal (اسلامی) می باشد.

محل قلعه آمبر فورت

قلعه آمبر فورت با فاصله حدود 20 دقیقه ای از سمت شمال شرقی مرکز شهر جیپور قرار دارد.

نحوه رفتن به قلعه آمبر فورت

اگر می خواهی هزینه کمی را برای رفتن به قلعه آمبر فورت بپردازید پیشنهاد ما به شما اتوبوس هایی است که از نزدیکی هاوا که محلی در شهر جیپور است به طور مکرر به سمت قلعه عزیمت می کنند. آنها معمولا شلوغ هستند اما فقط 15 روپیه (یا 25 روپیه در صورت تمایل به تهویه هوا) برای شما هزینه خواهند داشت. از طرف دیگر، می توانید برای برگشت از قلعه، یک ریشکا که حدود 500 روپیه هزینه دارد یا تاکسی که 850 روپیه است را کرایه کنید.

فیل سواری برای رسیدن به قلعه آمبر فورت

نحوه بازدید از قلعه آمبر فورت هند

آمبر فورت روزانه از 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر باز است. برای رسیدن به ورودی در قسمت بالای تپه می توانید پیاده بروید یا سوار بر روی فیل یا ماشین شوید.
بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که برای نمایش صدا و نور در عصر و صرف شام در قلعه بمانند. این قلعه از ساعت 6:30 تا 9:15 دقیقه بعدازظهر باز است. در پایین قلعه آمبر فورت و در نزدیکی دریاچه ماوتا، یک نمایش جذاب صدا و نور با استفاده از جلوه های ویژه خاص، تاریخچه آمبر فورت را به زبان انگلیسی و هندی به نمایش می گذارد. اگر به هنر چاپ بلوک سنتی علاقه دارید، موزه آنوخی را که در نزدیکی قلعه است، از دست ندهید. حتی می توانید در یک کارگاه نیز شرکت کنید.

بلیط و هزینه ورود به قلعه آمبر فورت

قیمت ورودی به قلعه در سال 2015 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این هزینه در حال حاضر 500 روپیه برای خارجی ها و 100 روپیه برای هندی ها در طول روز است. بلیط های کامپوزیت که 300 روپیه برای هندی ها و 1000 روپیه برای خارجی ها در نظر گرفته شده است. این بلیط ها به مدت دو روز معتبر بوده و هزینه ورود به قلعه آمبر فورت، قلعه نهرقار، هاو محل، رصدخانه جانتار مانتار و موزه آلبرت هال را در بر می گیرد. همچنین قیمت بلیط برای کودکان زیر هفت سال رایگان می باشد. اگر بخواهید شب را در قلعه بمانید باید 100 روپیه هزینه کنید. 
پیشخوان فروش بلیط در حیاط و روبروی Suraj Pol واقع شده است. همچنین می توانید از یک راهنمای رسمی گردشگری در آنجا بخواهید تا مکان های مختلف قلعه را برایتان توضیح دهد. از طرف دیگر، بلیط را می توانید به صورت آنلاین نیز خریداری کنید.
هزینه بلیط نمایش ها نیز برای هر نمایش 295 روپیه برای هر نفر بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده، می باشد که می توان آنها را در مکان های مختلفی از جمله قلعه آمبر، جانتار مانتار و موزه آلبرت هال خریداری کرد. در صورت خرید بلیط در قلعه، سعی کنید ساعتی قبل از شروع نمایش به مکان برگزاری نمایش به آنجا بروید.

اطلاعات در مورد سواری فیل برای رسیدن به قلعه

یک روش محبوب برای رسیدن به قله آمبر فورت سوار شدن بر روی فیل از پارکینگ تا جبل چوک است اما به دلیل نگرانی از رفاه فیل ها برخی از گردشگران تصمیم به انجام چنین کاری نمی گیرند. اما اگر بخواهید فیل سواری ا تجربه کنید باید برای هر فیل 1100 روپیه (که می تواند همزمان دو نفر را حمل کند) بپردازید. ولی توجه داشته باشید که فیل ها از صبح ساعت 7 تا 11:30 بعد از ظهر در دسترس می باشند.

در قلعه آمبر فورت از چه مکان هایی دیدن کنیم

قلعه آمبر ساخته شده از ماسه سنگ و مرمر می باشد و مجموعه ای از چهار حیاط، کاخ ها، سالن ها و باغ ها تشکیل شده است. به داخل قلعه بروید، از پله های باشکوه در حیاط Jaleb Chowk، بالا بروید و به حیاط دوم برسید که تالار مدعوین عمومی را با ستونهای فراوان آن در خود جای داده است. در حیاط سوم نیز محل های خصوصی پادشاه واقع شده است. در قسمت پشت قلعه نیز، حیاط چهارم و کاخ من سینگ واقع شده است که یکی از قدیمی ترین قسمت های این قلعه بوده و ساخت آن در سال 1599 به پایان رسیده است. قلعه آمبر فورت همچنین دارای یک گذرگاه در فضای باز است که آن را به قلعه Jaigarh متصل می کند.

فیل ها در قلعه آمبر فورت

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt