جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

گرجستان

این کشور در قفقاز، بین دریای خزر و دریای سیاه و در دو قارهٔ اروپا و آسیا قرار دارد که جزو کشورهای اروپای شرقی محسوب شده و پایتخت آن تفلیس می باشد. مردم گرجستان به زبان رسمی کشور خود که گرجی است صحبت می کنند. گرجستان کشوری کهن با پیشینه ای حدود ۱٬۸۰۰٬۰۰۰است و یکی از قدیمی‌ترین کشورها و یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها را دارد. فرهنگ غالب گرجستان فرهنگ مردم گرجی است که عنصر اصلی فرهنگ قفقاز بوده و وجه مشترکی نیز با فرهنگ‌های سایر اقوام قفقاز دارد. اکثر مردم گرجستان مسیحی بوده و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند و پس از آن اسلام به عنوان بزرگترین اقلیت دینی این کشور به شمار می رود.سفر با تور گرجستان و مشاهده مناطق دیدنی آن توجه به هزینه ارزان و مناسب اخیرا مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته و با سایر کشورها مانند دبی و ترکیه در حال رقابت است.

آب و هوای گرجستان

آب و هوای گرجستان تحت تاثیر دو ناحیه اقلیمی که بخشهای غربی و شرقی این کشور را از یکدیگر متمایز می سازند بوده و در نواحی مختلف متفاوت است.بیشتر قسمتهای گرجستان غربی در حاشیه شمالی ، ناحیه نیمه گرمسیری مرطوب و با بارش باران همراه است. آب و هوا در ارتفاعات متفاوت است و در بیشتر نواحی پست گرجستان غربی در طول سال هوا به نسبت گرم می شود، به طور کلی با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور، آب و هوای گرجستان در تابستان مرطوب واندکی گرم و زمستان نیز کمی سرد است.
بهترین زمان سفر به گرجستان فصل بهار و پاییز است، چرا که در طول ماه های بهار هوا مطبوع بوده و نه بیش از حد گرم و نه خیلی سرد است، اما در ماه دوم بهار بارش های مکرری وجود دارد.در پاییز نیز با وجود چشم انداز و درختان چندین رنگ،  بارشهای پیاپی و هوایی مطبوع و نه سرد نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر به گرجستان باشد.

غذاهای گرجستان

غذاهای گرجی به شیوه و سبک منحصر به فرد خود طبخ می شوند.  در پخت این غذاها، استفاده از گوشت، سبزیجات و میوه و ماهی تازه بسیار رایج است. در منطقه گرجستان بیش از ۱۵۰ نوع غذا وجود دارد که متاثر از دیگر فرهنگ های غذایی آسیا است. همچنین استفاده از محصولات لبنی به همراه غذا در گرجستان بسیار موردعلاقه مردم گرجی می باشد. تنوع و طعم غذاهای گرجی یکی از شاخصه های  بزرگ ، برای این کشور در ناحیه اورآسیا و خاورمیانه است . تغییرات جغرافیایی در مقاطع  گوناگون تاریخی و تغییراتی که در این کشور اتفاق افتاده نه تنها تاثیری بر اصول و روش آشپزی گرجی  نداشته، بلکه آنرا غنی تر و محبوب تر کرده است به صورتی که در بیشتر کشورها به خصوص روسیه  انواع رستورانهای  گرجی وجود دارد .  تنوع غذا های گرجستانی برای هر سلیقه ای پاسخی دارد . انواع غذاهای گوشتی خوش طعم ، خوراک های سبزیجات متنوع به همراه ترشی های خوش مزه و رنگارنگ، بخش کوچکی از سفره مردم این کشور است.
بین غذاهای گرجی، خاچاپوری یک نوع غذا با پشتوانه ملی- فرهنگی است که در منوهای غذای بین المللی  نیز شهرت دارد . متسوادی و دامپلینگ هم از دیگر غذا های مشهور گرجی هستند .یکی از لذیذ ترین دسرهای گرجی، چورچخلا است که از مغز بادام ،گردو وفندق به همراه شیره انگور درست میشود .

هتل های گرجستان

قبل از سفر به گرجستان، رزرو یک هتل با امکانات کافی، تجربه سفر را لذت بخش ترمی کند.هتل های گرجستان دارای شرایط و امکانات متفاوتی هستند. هرکدام از هتل های 3 ستاره گرجستان ، هتل های 4 ستاره گرجستان و هتل های 5 ستاره گرجستان از نظر قیمت و امکانات بسیار با یکدیگر اختلاف دارند. هتل شرایتون گرجستان، هتل کلمبی تفلیس، هتل هالیدی این تفلیس، هتل رادیسون بلو تفلیس و هتلهای گرجستان باتومی و... دارای امکانات و شرایط مخصوص به خود هستند.آنچه هتل های خوب را برجسته می کند، رفتار شایسته کارکنان هتل هاست، البته قیمت هتل های گرجستان نیز نسبت به سایر شهرهای توریستی دیگر مناسب تر است .

جاذبه های گردشگری گرجستان

 در تفلیس پایتخت گرجستان، با قدمتی از عهد باستان تا حدود دویست سال پیش، آثار کهن تاریخی زیادی وجود دارد. سواحل و طبیعتی زیبا، معماری و بناهای قدیمی باشکوه، جشن های ملی، مسجد و کلیسای عصر صفوییه ،خانه های با عمر کهن، بقایای یک آتشکده ساسانی، حمام های تاریخی همچنین تبدیل خانه ها و بناهای قدیمی به مهمانسرا و رستوران، ترمیم سنگفرش کوچه ها، ایجاد پله در بخش های مرتفع و راه اندازی مجدد حمام های صفوی با  چشمه های آب گرم این  منطقه، زیبایی بافت قدیمی این شهر را دوچندان کرده است. شهرهای کوچک و بزرگ ، کلیساهای چند صد ساله ،همچنین خانه های قدیمی، بازارهای سنتی و... از جمله جاذبه های گردشگری گرجستان است.

گردش در گرجستان

برای گشت و گذار در شهرهای تفلیس و باتومی گرجستان می توانید از حمل و نقل عمومی اتوبوس، ماشین های کابلی، مترو استفاده کنید و به مقصدهای مورد نظر خود بروید همچنین می توانید در ایستگاه های مترو گرجستان کارت خود را شارژ کنید.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری گرجستان

🔍 مشاهده لیست هتلهای تفلیس

🔍 مشاهده لیست هتل های باتومی

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در گرجستان نباید از دست دهید!


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt