جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

قبرس جزیره ای تاریخی

جمهوری قبرس یک کشور جزیره‌ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده و  پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش تقیسم شده قبرس شمالی و بخش یونانی‌نشین، قبرس شمالی بخش ترک نشین این کشور می باشد. زبانی که مردم این کشور صحبت می کنند زبان یونانی و زبان ترکی رسمی است. ولی بیش از ۹۰% مردم بخش یونانی به زبان انگلیسی آشنایی دارند.
در سال ۱۹۷۴ بخش شمالی قبرس توسط روسیه اشغال شد و در این منطقه ترک‌ها اعلام استقلال کرده و نام خود را جمهوری ترک قبرس شمالی گذاشتند. جمهوری ترک قبرس شمالی که به طور معمول قبرس شمالی خوانده می‌شود توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است و قوانین کشور ترکیه در آنجا حکم فرماست.دین مردم یونانی‌ها ارتدوکس و ترک‌های قبرس نیز مسلمان هستند.  فرهنگ  قسمت شمالی قبرس فرهنگی برگرفته از ترکیه و بخش جنوبی آن برگرفته از یونان است. این جزیره زیبا دارای قدمتی ۱۰,۰۰۰ ساله بوده و با تمدنی کهن در طول تاریخ آثار تاریخی زیادی را در خود جای داد است و مناطق گردشگری قبرس همواره گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به سمت خود می کشاند.

آب و هوای قبرس در فصول مختلف

آب و هوای قبرس معتدل و مدیترانه ای است. تابستان‌ های گرم و خشک و طولانی و زمستان‌ در قبرس کوتاه، ملایم و گاهی نیز با بارندگی همراه است. بهار و پاییز در قبرس کوتاه مدت و با گرمای خوشایندی همراه است.تابستان ها گرم با آفتاب  و دمای حدود 30 تا حتی 40 درجه است. گرما با وزش نسیم در مناطق ساحلی کاهش می یابد. به طور کلی فصل حرارت گرما حدود هشت ماه طول می کشد. که از اواسط ماه مِی شروع و تا اواسط اکتبر (تقریبا از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر) ادامه دارد.  در زمستان نیز دمای هوا به نسبت ملایم اما با طوفان های گرمسیری وقت بی وقت همراه است.  به طور کلی برای گردشگری و مسافرت به این کشور با توجه به شرایط آب و هوایی، بهترین زمان سفر به قبرس از آپریل تا نوامبر (اواسط بهار – اواسط پاییز) است.

غذاهای لذیذ قبرس

غذاهای قبرس بسیار خوش طعم و لذیذ و در عین حال سالم می باشند و بیستر غذاهای قبرس از یونان و ترکیه تاثیر گرفته است.در قبرس شمالی، غذاها متاثر از آشپزی خاورمیانه و آسیای مرکزی بوده همراه با سبزیجات تازه ومعطرمانند زعفران و پاپریکا که برای خوش طعم کردن انواع گوشت از آن استفاده می شود. غذاها در این منطقه به همراه برنج بوده و با سس های هایی که متشکل از گوجه و ماست است تهیه می شوند.در قبرس جنوبی ، غذاها ی مدیترانه ای طبخ می شود به همراه  زیتون در کنار آن و همچنین در پخت غذاها لیمو هم به کار برده می شود.
غذا در قبرس با پیش غذا و سالاد و یا تیزاتیزیکی که از ماست، خیار و سیر تشکیل شده و یا هوموس که متشکل از نخود پخته شده با لیمو سرو می شود.غذاهای گوشتی بسیار پر طرفدار است مانند بره و یا انواع غذاهای دریایی ، دلمه، کوفته، کباب های یونانی، ماکارونی های لذیذ، سبزیجات پخته با سس های متنوع بخشی از سفره غذایی مردم قبرس است که با عطر و طعم مخصوص خود پخته می شود.

اطلاعاتی درباره هتل های قبرس

قبرس نیز مانند تمام کشورهای دنیا  پذیرای مسافران و گردشگران در سرتاسر دنیا است. در کنار سفر لذت بخش، یافتن اقامتگاه و محلی برای استراحت بخش مهمی از سفر کردن می باشد.هتل های قبرس در هر دو ناحیه قبرس شمالی وقبرس جنوبی، با امکانات وخدمات منحصر به فرد خود،میزبان گردشگران می باشند. هتل های مختلفی با قیمت ها و درجات گوناگون در قبرس وجود دارد از جمله هتل آكاپولكو در قبرس شمالي، هتل های 5  ستاره قبرس جنوبی، هتل نوح آرک قبرس ،هتل مریت کریستال قبرس، هتل الکسوس قبرس شمالی، هتل کایا آرتمیس قبرس،  هتل پالم بیچ لارناکا که بنا به انتخاب توریست ها انتخاب می گردند.

آشنایی با جاذبه های گردشگری قبرس

جزیره قبرس جزیره دیدنی و زیبا ، از جاذبه های توریستی و مناطق دیدنی منحصر به فرد و فوق العاده ای برخوردار است.  تقسیم شدن آن به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی با فرهنگ های یونان و ترک میزان جذابیت و بازدید از جاهای دیدنی قبرس را دوچندان کرده است. کشوری با قدمت کهن که در طول تاریخ  مورد توجه امپراطوری بزرگ جهان قرار گرفته و آثار تاریخی زیادی را در خود نهفته است. سواحل شنی و صخره ای  با چشم اندازهای شگفت انگیز، مناظر زیبای دریای مدیترانه، بهترین کلیساهای بیزانس، موزه ها و صومعه های باشکوه بخش کوچکی از این جاذبه ها است.

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در قبرس نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt