جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان

جاذبه های گردشگری صربستان

صربستان

صربستان، کشوری در جنوب شرقی اروپا و پایتخت آن شهر بلگردا است. این کشور بر سر یک شاهراه مواصلاتی اصلی و بین‌المللی قرار دارد که مرکز و غرب اروپا را به  کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا و آفریقا را به یکدیگر متصل می کند. زبان مردم بومی صربستان صربی و مجاری است و اما تعداد کثیری از مردم بلگراد و سایر شهرهای بزرگ و نقاط توریستی به زبان انگلیسی صحبت کنند. واحد پول این کشورنیز دینار صربستان است. از نظرمذهبی صربستان یکی از ناهمگون‌ترین کشورهای قاره‌ است وبرای قرن‌ها دین‌ مردم این کشور کاتولیک و پس از آن اسلام بوده است. جاهای دیدنی صربستان بسیار زیبا و خیره کننده است، مجموعه ای از آثار دیدنی و تاریخی تمام این کشور را احاطه کرده ولی نسبت سایر مناطق گردشگری از صربستان کمتر نام برده شده است.


آب و هوای صربستان

آب و هوای صربستان در تابستان‌ها گرم وبا زمستان‌هایی سرد همراه است .آب و هوای این کشور تحت تاثیر توده‌ی هوای سرد از طرف سیبری یا توده هوای گرم از طرف مدیترانه یا حتی آفریقا است که باعث تغییر دما و بارش باران درنواحی مختلف شود. درماه ژوئن بارش باران مکرر است. بارندگی از ماه مه آغاز و در ژوئن به اوج می‌رسد اما در ماه‌های جولای و آگوست کاهش می‌یابد.

زمستانهای صربستان نیز سرد و ابری و گاهی مه‌ آلود است و دمای هوا به صفر درجه می رسد. فصل بهار نیز آب و هوا ثابتی ندارد. گاهی هوا ملایم است و گاهی سرد می‌شود وبارش برف به صورت پراکنده است. پاییز نیز زیاد هوای بارانی نیست و فقط در نواحی غربی در ماه نوامبر بارش وجود دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به صربستان نیمه دوم ماه آوریل، می، ژوئن و سپتامبر است. زیرا آب و هوای شهر در این ماه‌ها گرم و دلپذیر بوده، رطوبت هوا از بین رفته و میانگین دما نیز بین ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد است همچنین ماه‌های جولای و آگوست نیز می‌توانند با توجه به آب وهوای بلگراد زمان مناسبی برای سفر به این کشور باشند.

غذاهای صربستان

غذاهای معروف صربستان ریشه در تاریخ آن دارد و بسیاری از غذاهای سنتی صربستان، از امپراتوری عثمانی به جا مانده است.غذای کشور صربستان، تلفیقی ‌از غذاهای منطقه‌ی بالکان و اروپای شرقی است. گوشت و پنیر موادی هستند که در اکثرغذاها مورد استفاده قرار میگیرند و نان مخصوص محلی صرب‌ها نیز، طرفداران زیادی دارد.علاوه ‌بر رستوران‌ها محلی که در سطح شهرها وجود دارد، رستوران‌های بین‌المللی هم مانند ایتالیایی، لبنانی، تایلندی و چینی نیز در اکثرنقاط به چشم می خورد. قیمت غذا در صربستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان‌تر است.

هتل های صربستان

هتل های صربستان نیز مانند هتلهای تمام کشورها دارای درجه بندی متفاوت و امکانات مخصوصبه خود است که میتوانید با توجه به محل آن و آگاهی از قیمت انواع هتلها ، هتل مد نظر خود را رزور کنید.

جاذبه های گردشگری صربستان 

جاذبه های توریستی صربستان  زیاد و درسراسراین کشور وجود دارد.صربستان ترکیبی از فرهنگ شرق و غرب است ، شهرهای قرون وسطی با قلعه‌ها و صومعه‌های عهد باستان تنها  بخشی از جاهای دیدنی بلگراد است. از جمله مناظر زیبای این کشور می‌توان به علفزارهای سرسبز، جنگل‌هایی با درختان سر به فلک کشیده و زیبا، غارهای سنگ آهکی خیره کننده، دریاچه‌های کوهستانی با آبی زلال، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های پراز گل  اشاره کرد که تمامی آنها این کشور را تبدیل به تکه ای از بهشت کرده است.

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در صربستان نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt