جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

جاذبه های گردشگری سریلانکا

سریلانکا

سریلانکا جزیره ای است  که در جنوب آسیا و جنوب کشور هند قرار دارد.نام قدیمی آن سیلان و پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری‌اش شهرکلمبو است.   زبان‌های رسمی سریلانکا سینهالی و تامیل و واحد رایج پول آن روپیه سری‌لانکا است همچنین زبان انگلیسی نیز در این کشور به عنوان زبان ارتباطی رسمیت شناخته شده و کاربرد نسبتا مهمی در سریلانکا دارد . بودیسم دین رسمی  مردم این کشور است و بوداییان۷۰‬ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می ‌دهند. سری لانکا کشوری با 2000 سال قدمت و آثار تاریخی زیاد و شگفت انگیز که اکثر آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
کهن‌ترین یافته‌های انسانی در جزیره سری‌لانکا مربوط به ۳۴ هزار سال پیش و از بقایای انسانی معروف به انسان بالانگودا است. جاهای دیدنی سریلانکا بسیار زیاد و خیره کننده وشگفت انگیز است و همواره گردشگران و توریست ها را مجذوب خود می کند.

آب و هوای سریلانکا

گوناگونی آب وهوایی در سریلانکا این کشور را به”جزیره‌ای برای تمام فصول” تبدیل کرده است. سریلانکا نزدیک به خط استوا است و تقریبا آب و هوای این کشور یک فصل داشته و درجه حرارت در تمام مدت سال در این کشور تقریبا بین ۲۸‬ تا ‪ ۳۲‬درجه سانتیگراد است. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا گرم و مرطوب و مناطق شمالی و شرقی این جزیره  آب و هوایی گرم و خشک دارد. آب وهوای نواحی مرکزی  آن که منطقه ای کوهستانی است نیز معتدل می ‌باشد. سریلانکا همچنین در معرض وزش دو نوع باد موسمی قرار دارد که نتیجه آن اعتدال هوا و بارش باران است در کل، بهترین زمان برای سفر به سریلانکا در ماه های دسامبر تا مارس است. ‬‬

غذاهای سریلانکا

 غذاهای سریلانکایی دارای ادویه جات، عطر و طعم تند، هستند. سریلانکا جزیره ای با آب و هوای گرمسیری است که نارگیل و ماهی دارای طرفدارن زیادی است. اما تنوع غذایی در سریلانکا فقط به ماهی و غذاهای دریایی ختم نمی‌شود. فرهنگ غذایی سریلانکا از غذاهای اروپایی، هندی تاثیر گرفته است و به همین دلیل تنوع غذایی در این کشور زیاد است و عطر و طعم مخصوص به خود را دارد. همچنین غذاهای سریلانکایی علاوه بر خوشمزه بودن، از قیمت پایینی برخوردارند.با توجه به سلیقه و هزینه کم و مناسب می توان غذای مورد علاقه خود را از میان این همه تنوع انتخاب نمایید.

هتل های سریلانکا

هتل های سریلانکا با توجه به منطقه و نوع درجه آن دارای امکانات گونان و مخصوص به خود است. هتل های پنج ستاره بزرگ و مجلل، مانند هتل هیلتون کلمبو با اتاق های تمیز و امکاناتی مانند سونا و استخر روباز ، خدمات ماساژ و مرکز آبگرم درمانی ، خدمات نگهداری از اطفال و کودکان، زمین های ورزشی، رستوران با غذاهای سریلانکایی و غذاهای بین المللی ، آرایشگاه یا هتل های سه ستاره با فروشگاه های متعدد درون هتل ، صرافی ، اتاق جلسات ، آرایشگاه ، سالن بیلیارد و ...همچنین هتل های ارزان قیمت این کشور در سراسر نقاط، پذیرای توریست ها و گردشگران می باشد.

جاذبه های گردشگری سریلانکا

  جاذبه های توریستی سریلانکا بسیار حیرت آور و شگفت انگیز است،  سواحل شنی با درختان نارگیل ، رنگ آبی لاجوردی دریا  وجود انواع پرندگان از جمله طاووس ، فلامینگو، طوطی های رنگارنگ بسیار زیبا و خیره کننده هستند. طبیعت  و دره های سرسبز و جنگل های استوایی با مناظر بکرو بسیار زیبا ، پارک های جنگلی وسیع، بخشی از مناطق دیدنی سریلانکا می باشد. سریلانکا یکی از کشور‌های تاریخی جهان است که آثار باستانی و افسانه‌های فاتحان، شامل این تاریخ هستند. برخی از مردم بر این باورند که سریلانکا همان بهشتی است که در کتاب مقدس وعده داده شده است.

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در سریلانکا نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt