جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری دبی

جاذبه های گردشگری

مراکز خرید

جاذبه های گردشگری دبی

دبی

دبی بزرگترین شهر در کشور امارات است و در جنوب ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد.  به علت موقعیت جغرافیایی که دبی در آن قرار دارد، این شهر را به یک بندر مهمی در قرن بیستم تبدیل کرده است. زبان رسمی مردم  این شهر، عربی است ولی  به  زبان انگلیسی صحبت کردن نیز میان مردم این شهر رواج پیدا کرده  به صورتی که به زبان اولیه این شهر تبدیل شده‌است . دبی شهری پیشرفته و مدرن است مناطق دیدنی دبی  در میان گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین دلیل تور دبی متقاضیان بسیار زیادی دارد. با رشد سریع نوسازی و ساخت هتل های  مجلل این شهر را به یک قطب تجاری و فرهنگی تبدیل کرده است.آسمان خراش های بلند سرتا سر این شهر را فرا گرفته اند و برج خلیفه با 829 متر ارتفاع، بلندترین ساختمان دنیا به شمار می رود.

آب و هوای دبی 

آب و هوای دبی به علت قرار گرفتن در کمربند بیابانی شمالی، بیابانی استوایی است. تابستان های دبی هوای گرم و مرطوب با میانگین حداکثر دمای ۴۱ درجه ی سانتیگراد که در طول شب تا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد پایین می آید.  اکثر روزهای سال هوا آفتابی می باشد. زمستان ها با میانگین حداکثر دمای ۲۳ درجه که در شب تا ۱۴ درجه سانتیگراد پایین می آید، هوای نسبتا گرم و کوتاه هستند.  بارش باران به ندرت اتفاق می افتد و مدت زمان بارش نیز کوتاه است که معمولا در زمستان بین ماه های دسامبر و مارس به صورت رگبار و گاهی باد و طوفان می بارد. به طور میانگین  بارش باران تنها در پنج روز از سال رخ می دهد.به صورت کلی بهترين زمان سفر به دبی، اواسط پاييز تا اواسط بهار (نوامبر تا اپريل) می باشد که از شدت گرما کاسته شده و هوا به نسبت خنک می شود.

غذاهای دبی

دبی دارای غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است و غذاهای گوشتی بین مردم طرفدارن زیادی دارد. انواع غذاهای بین المللی و رستوران های فست فود زنجیره ای معروف دنیا نیز در دبی موجود هستند.
 از غذاهای خیابانی دبی، شاورما  است که تقریبا در همه‌ی خیابان‌های دبی پیدا می‌شود و  قیمت  آن ارزان هم هست. این غذا، نوع عربی همبرگر است؛ گوشت را به سیخ کشیده و کباب می‌کنند، بعد برش‌های نازک می‌زنند و با سبزیجات و گوجه فرنگی، لای نان می‌گذارند. شاورما در رستوران‌های ایرانی و لبنانی هم پیدا می‌شود، از دیگرغذاهای محلی دبی فلافل است وبریانی است که این غذاهای لذیذ در اکثر رستوران های ارزان دبی طبخ می شود.
غذاهای دبی تلفیقی از سبک غذای جنوب ایران، لبنان، مراکش و عربستان است. البته چندین غذای محلی هم در دبی وجود دارد که بیشتر در عروسی های اماراتی ها سرو می شود؛ مانند خوراک شتر (که لقب بزرگ ترین بشقاب غذای جهان را دارد و شامل یک شتر کاملا پخته به همراه کلی مخلفات است)، کباب شتر، خبیص (نوعی دسر) و کبسه (غذایی برنجی) که غذاهای محلی اماراتی ها است. اما به طور کلی دبی غذای منحصر به فردی ندارد.

هتل های دبی

هتل های دبی دارای امکانات ویژه ای می باشند و خدماتی خوبی به گردشگران ارائه می دهند. انواع هتل های 3 و 4 و 5 ستاره بنا به درخواست مسافرین وجود دارد . هتل های دبی در سرتا سر این شهر قرار دارند و هتل های نزدیک مراکز خرید دبی می تواند با توجه به نیاز توریست ها انتخاب شوند و این تنوع نیز در درجه و قیمت هتل ها نیز وجود دارد.رفت‌ وآمد در این شهر چندان مشکل نیست و این کار انتخاب را آسان تر می کند لوکس‌ترین هتل‌های دبی  نیزدر خیابان شیخ‌زائد، معروفترین خیابان در دبی قرار دارند.

جاذبه های گردشگری و توریستی دبی

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی دبی این شهر را به یکی از پر رفت و آمدن ترین و پر مسافرترین شهرهای جهان تبدیل کرده  است.  شهر مدرن و زیبا با پارک های پر درخت و سر سبز، برج های سفید و بلند ، مراکز خرید دبی با بهترین امکانات، مساجد با معماری جذاب، کافه ها و رستوران های شیک، ساختمان های مدرن بخشی از این جاذبه ها است.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری دبی
🔍 مشاهده لیست هتلهای دبی
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در دبی نباید از دست دهید!


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt