جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس

شهر تفلیس

شهر تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که در حاشیه رود کر (قفقاز) قرار گرفته تقریبا دارای جمعیتی برابر با 1.5 میلیون نفر است. شهر تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط وختانگ یکم پادشاه ایبریا (گرجستان باستان) به عنوان پایتخت بنیان گذاری شد و تا امروزه تفلیس نقش پایتخت را برای پادشاهی ها و جمهوری های مختلف ایفا کرده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوب شهر تفلیس که به عنوان یک راه ارتباطی بین قاره آسیا و اروپا و قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم، شهر تفلیس همیشه به عنوان یک راه ارتباطی در بین کشورهای قدرتمند جهان بوده است. بازتاب تاریخ گوناگون و متنوع شهر تفلیس در معماری های این شهر کاملا مشهود است، معماری هایی به سبک های قرون وسطی، نئوکلاسیک، Beaux Arts، Art Nouveau، استالینست و ساختمان های مدرن.

آب و هوای تفلیس

شهر تفلیس عموما دارای تابستان های گرم با هوایی صاف است و زمستان ها طولانی و سرد می باشند. در طول سال درجه دما عموما بین -2 الی 30 درجه سلسیوس می باشد و به ندرت درجه هوا به زیر -5 درجه و بالای 36 درجه سلسیوس می رسد. گرمترین فصل سال در شهر تفلیس 3.2 ماه طول می کشد، تقریبا از اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه است و تقریبا درجه هوا بالاتر از 26 درجه سانتیگراد نمی رسد و به همین ترتیب سردترین فصل سال در شهر تفلیس 3.8 ماه از اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان طول می کشد که در این مدت بالاترین درجه دما به 11 درجه سانتیگراد می رسد.

جاذبه های توریستی شهر تفلیس

تفلیس پایتخت کشور گرجستان شهری پر از تضادها است، شهری که ساختمان های مدرن و ساختمان های قدیمی به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. از زمان های قدیم که شهر تفلیس پایه گذاری شده است در طول عمر خود بارها مورد تاخت و تاز و خرابی قرار گرفته است و بارها دوباره ترمیم و مرمت شده است اما باید گفت که شهر تفلیس همیشه در حال تلاش برای نشان دادن تاریخ و فرهنگ غنی خود است و به همین دلیل در کنار اماکن تئریستی محبوب خود جواهرهای نابی در کوچه پس کوچه های خود پنهان کرده است از جمله این اماکن دیدنی تفلیس می توان به قلعه ناریقالا، کارتلیس ددا و یا مادر تفلیس که از تمام نقاط شهر قابل رویت است، پل صلح که جز اولین سازه های مدرن شهر می باشد و با با شیشه و فلز ساخته شده است.

غذاهای تفلیس

غذاهای گرجی از جمله غذاهای محبوب و مورد علاقه توریست ها و گردشگران در قفقاز می باشند و غذاهای مخصوص تفلیس در بین گردشگران کشور گرجستان طرفداران بسیار زیادی دارند. توریست ها و گردشگران شهر تفلیس می توانند غذاهای محلی شهر تفلیس را در رستوران های لوکس و مجلل و یا در رستوران های محلی و کوچک میل نمایند البته برای گردشگرانی که محدودیت مالی دارند و نمی خواهند برای صرف غذا زیاد هزینه کنند بهترین انتخاب در تفلیس غذاهای خیابانی است. در حالی که غذاهای خیابانی در تفلیس ارزان می باشند باید به این نکته را در نظر داشته باشید که غذاهای تفلیس بسیار مغذی و دارای کالری زیادی می باشند.

هتل های شهر تفلیس

قبل از سفر به تفلیس، رزرو یک هتل با امکانات کافی، تجربه سفر را لذت بخش ترمی کند.هتل های تفلیس دارای شرایط و امکانات متفاوتی هستند. هرکدام از هتل های 3 ستاره تفلیس ، هتل های 4 ستاره تفلیس و هتل های 5 ستاره تفلیس از نظر قیمت و امکانات بسیار با یکدیگر اختلاف دارند. هتل بیلتمور تفلیس، هتل ویلتون تفلیس، هتل رادیسون بلو تفلیس و... دارای امکانات و شرایط مخصوص به خود هستند.آنچه هتل های خوب را برجسته می کند، رفتار شایسته کارکنان هتل هاست، البته قیمت هتل های تفلیس نیز نسبت به سایر شهرهای توریستی دیگر مناسب تر است .


🔍مشاهده تورهای لحظه آخری تفلیس

🔍مشاهده لیست هتلهای تفلیس

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در تفلیس نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt