جاذبه های گردشگری بلغارستان

جاذبه های گردشگری بلغارستان

جاذبه های گردشگری بلغارستان

بلغارستان

بلغارستان کشوری است که در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و پایتخت  آن شهر صوفیه است. زبان رسمی مردم بلغارستان، بلغاری است که زبانی هند و اروپایی و از شاخه اسلاوی جنوبی می باشد ، اگرچه قشر جوان بلغاری امروزه تکلم به انگلیسی را ترجیح می‌دهند. واحد پول این کشور لِف با واحد جزء استونیکی است. اکثریت مردم این کشور بلغاری ‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. کشور بلغارستان دارای تمدنی کهن با قدمت ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح می باشد و اولین ساکنان این منطقه اقوام ترکیه‌ای‌ بودند. نام بلغارستان از بلغارها نشات می گیرد که از استپ‌های شمال دریای سیاه به آنجا مهاجرت کرده و بر قبایل اسلاو غلبه نمودند و در سال ۶۸۱ میلادی اولین پادشاهی بلغاری به حکومت رسید.جمعیت کثیری از  مردم کشور بلغارستان از آیین مسیحیت نوع ارتدوکس  پیروی می کنند.  از جمله مناطق گردشگری  و جاهای دیدنی بلغارستان که از شهرهای بندری و زیبای این کشور به نام وارنا است که منطقهٔ ساحلی گلدن سندز (golden sands) را در کنار خود دارد. این منطقه از نظر اقتصاد گردشگری، نقش به سزایی برای مردم منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد. انواع تفریحات در حاشیه سواحل در میان توریست های تور بلغارستان طرفداران زیادی دارد.

آب و هوای بلغارستان

در بلغارستان دو نوع منطقه آب و هوایی متفاوت وجود دارد و با توجه به ارتفاعات متفاوت است. شمال کشور تابستان های گرم  و زمستان های سردی دارد در حالی که جنوب شرقی ،  از آب و هوای مدیترانه ای و معتدل برخوردار  می باشد. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل مرطوب دارد.
بارش برف فراوان  از دسامبر آغاز و تا اواسط ماه مارس ممکن است  ادامه داشته باشد و دمای هوا 1- درجه سانتیگراد و در اوج 6 درجه سانتی گراد متغیر است. تابستان های بلغارستان نیز بین 25 تا 30 درجه سانتی گراد بوده که در مناطق جنوبی می تواند گرمتر هم  باشد.
 و اما در مناطق کوهستانی شمال و شرق کوه های بالکان نیز در تابستان درجه هوا نسبت به مناطق شمالی در طول روز پایین تر بوده و در شب نیز هوا سرد و گاهی درجه حرارت بسیار پایین تر از زمستان می شود. بهترین زمان برای سفر به بلغارستان بین ماه های تیر تا مهر می باشد.

غذاهای بلغارستان

غذاهای  بلغارستان از آشپزی ترکی و یونانی تاثیر گرفته اند. که انواع گوناگون سبزیجات، گیاهان دارویی و میوه های مختلف را شامل می شود. گوشت مرغ و خوک و ماهی، از پرطرفدارترین غذاهای بلغاری هستند و گوشت بره  نیز به شیوه سنتی  بلغاری و بسیار خوش طعم طبخ می شود. انواع سوپ های  گوناکون سرد و گرم  در بلغارستان  وجود دارد که «Tarator» از سوپ های سرد معروفشان است. همچنین سالاد مخصوصی  به نام شوپسکا (Shopska) متشکل از گوجه فرنگی، خیار، پیاز و فلفل خام یا کباب شده است بسیار خوش طعم است.
موساکا (Moussaka) هم یکی از غذاهای معروف بلغارستان است که ازسیب زمینی پخته، گوشت قیمه شده تشکیل می شود و نوعی سس مخصوص است. شیرینی های متعددی نیز در این کشور تهیه می شود که می توان از میان آنها  به بانیتسا (Banitsa) اشاره کرد.
دو نوع پنیر سنتی در بلغارستان وجود دارد، اولی Kashkaval است که زرد رنگ و شبیه به پنیر آلمانی Dutch Gouda است و دوم پنیر معروف Sirene است که نوعی از پنیر فتا می باشد و از نظر مزه شبیه پنیر فتای یونانی است. این پنیر از شیر گوسفند ساخته می شود، اما گاهی از شیر گاو یا بز یا مخلوط این ها هم استفاده می گردد.یک ماست محلی بلغاری که Kiselo Mlyako نام دارد از شیر گوسفند یا گاو درست می شود اما گاهی از شیر بوفالو هم استفاده می گردد که طعم ویژه ای به آن می دهد که بسیار خوشمزه و معروف است.

هتل های بلغارستان

هتل های بلغارستان در جای جای این کشور پذیرای توریست ها می باشد. هتل هایی با خدمات منحصر به فرد و مختلف در درجه های گوناگون که بنا به نیاز گردشگردان مورد انتخاب قرار می گیرد. انواع هتل های 5 ستاره بلغارستان، هتل های 4 ستاره بلغارستان، هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا هتل استرا بلغارستان، هتل ادمیرال وارنا، هتل اینترنشنال وارنا هتل، مارينا گرند بيچ وارنا از جمله بخشی از این هتل ها می باشند.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

جاذبه های گردشگری  طبیعی و تاریخی بلغارستان، در میان گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده  است.کشوری جذاب و زیبا با سواحل و چشم اندازی دلپذیر و انواع تفریحات آبی مانند شنا و غواصی و موج سواری، ،تفریحات کوهستانی از جمله اسکی، گردشگری روستایی و آشنایی با فرهنگ و سنت مردم روستای بلغارستان، انواع موزه های متعدد با آثار تاریخی مختلف، چشمه های آب گرم و خاصیت درمانی آنها، مراکز خرید بلغارستان، انواع کلیسا و صومعه های تاریخی، پارک های متعدد و... بخشی از جاذبه های توریستی بلغارستان است .


🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری بلغارستان
🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در بلغارستان نباید از دست دهید!



6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt