جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان

آذربایجان

آذربایجان بزرگترین کشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای شمال غربی و در کناردریای خزر واقع شده و پایتخت آن باکو است. ۹۵ درصد مردم جمهوری آذربایجان مسلمان بوده و زبان رسمی کشورترکی آذربایجانی است  همچنین در کنار زبان ترکی آذربایجانی، صحبت به زبان‌های روسی، ارمنی، لزگی، کردی، تالشی تاتی و فارسی نیز صورت میگیرد. واحد پول آذربایجان منات یا مانات بوده و واحد کوچکتر از منات، قپی می‌باشد .این سرزمين از دوران عصر حجر مسكونی بوده و دارای ادوار تاريخی مشترک زیادی با ايران بوده است. كلمه‌ آذربايجان از نام آرتورپات والی ايرانی آذربايجان در دوران اسكندر مقدونی بر گرفته شده که در منابع  قديمی يونانی از آن به عنوان آلبانيا ياد شده است.
معماری های با شکوه و قدیمی، آداب و رسوم جذاب مردم کشور، تنوع‌های فرهنگی، انواع صنایع دستی، غذاهای سنتی، چشم‌اندازهای طبیعی و زیبا و مناطق دیدنی باکو آذربایجان  مورد توجه توریست های تور باکو آذربایجان بوده و گردشگران زیادی را همه ساله مجذوب خود میکند.

آب و هوای آذربایجان

آب و هوای آذربایجان در تابستان گرم و مرطوب  و دمای هوا  به طور میانگین  بین 28 تا 36 درجه سانتی‌گراد متغیر است. در زمستان هوا بسیار سرد و با بارش برف و باران زیاد و کاهش دما همراه است. در بهار هوا مطلوب و دلپذیر بوده و دمای هوا و گرمای آن ملایم است. فصل پاییز نیز هوا در مهر ماه دلچسب بوده اما در آبان دمای هوا تا ۱۵ درجه کاهش می یابد و قدری سرد می شود همچنین در آذر ماه هوا نسبت به آبان سردتر بوده و باران به صورت مکرر و نسبتا زیادی می بارد.در مجموع  بهترین زمان سفر به آذربایجان سه ماه بهار و ماه نخستین پاییز می باشد.

غذاهای آذربایجان

فرهنگ غذایی مردم آذربایجان  شباهت زیادی  به فرهنگ غذایی آذری های ایران  و همچنین ترکیه را دارد.استفاده از انواع سبزیجات تازه و معطر رواج زیادی در بین مردم آذربایجان دارد.از جمله سبزی های معطری مانند نعنا، شوید، گشنیز، ریحان، جعفری، ترخون، تره فرنگی، پیازچه، آویشن، پیاز سبز و تره آبی بسیار طرفدار دارند  و اغلب به همراه غذای اصلی سرو می شوند. انواع  ماهی هایی چون خاویار سیاه، سالمون خزری، قزل آلا، ساردین، کفال نیز بسیار محبوب هستند.
برنج نیز نقش مهمی در غذاهای آذربایجان داشته و حدود ۴۰ نوع پلوی آذری وجود دارد که کنار خورشت ها و کباب ها قرار گرفته همچنین با انواع سبزیجات مختلف و یا با زعفران سرو می شوند. کباب ها و شیشلیک ها و گوشت های بره، گوساله، مرغ، اردک، ماهی و حتی خاویارنیز بسیار لذیذ وخوش طعم طبخ می شوند. نمک، فلفل سیاه، سماق و زعفران  از ادویه های پرکاربرد هستند. از دیگر چیزهایی که در طبخ غذاهای آذری مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به میوه های خشک و گردو اشاره کرد.

هتل های آذربایجان

قبل از سفر به آذربایجان رزرو یک هتل با امکانات کافی، تجربه سفر را لذت بخش تر  می کند .اقامت درهتلی خوب با خدمات منحصر به فرد که انواع  آن در هتل های آذربایجان وجود دارد.هتل های آذربایجان دارای شرایط و امکانات متفاوتی هستند که با خدمات گوناگون آماده پذیرایی مسافران می باشند.هتل هیلتون باکو، هتل اف باکو، هتل سنترال پارك باكو،هتل فیرمونت باکو،هتل ماریوت باکو از جمله تعدای از این هتل های هستند که از نظر قیمت و امکانات با یکدیگر اختلاف دارند.

جاذبه های گردشگری آذربایجان

جاذبه های گردشگری آذربایجان که کشوری همسایه و فرهنگی نسبتا مشابه ایران دارد گردشگران زیادی را مشتاق سفر به این کشور می کند. معماری های باشکوه ، آسمان‌خراش‌های مدرن آسیایی مغازه‌های سنتی‌، جزیی از جاهای دیدنی کشور آذربایجان هستند.کشوری با نمادهایی در گذشته از شوروی و دوران کمونیسم، با وجود کاخ شیروان شاه، برج دختر، معماری سنگی و رستوران‌ها؛ فضای دلنشین میدان فواره، مراکز خرید باکو آذربایجان، انواع تفریحات بخشی از نقاط محبوب آذربایجان هستند. همچنین پایتخت این کشور باکو با وجود تمام زیبایی ها و آثار تاریخی و بناهای کهن در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در آذربایجان نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt